۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۶۱۵۵۹۱
دبیر علمی همایش بین المللی غدیر و حکمرانی شایسته خبر داد؛

برگزاری بیش از ۲۰ پیش همایش علمی در مراکز علمی سراسر کشور

برگزاری بیش از ۲۰ پیش همایش علمی در مراکز علمی سراسر کشور
دبیر علمی دومین همایش بین المللی غدیر و حکمرانی شایسته از برگزاری بیست پیش همایش علمی در مراکز علمی و دانشگاهی سراسر کشور خبر داد.
حبیب الله حلیمی جلودار، دبیر علمی دومین همایش بین المللی غدیر با تأکید بر غدیر و حکمرانی شایسته در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که از سال ۹۵ همایش دهه غدیر به صورت تخصصی و علمی برگزار می‌شود، گفت: هشتمین اجلاس بین المللی دهه غدیر امسال با عنوان غدیر و حکمرانی شایسته برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان این که این همایش بهمن ماه امسال با حضور محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی در دانشگاه مازندران برگزار خواهد شد، افزود: هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دومین همایش بین المللی غدیر و حکمرانی شایسته از جمله مهم‌ترین رویداد‌های علمی کشور است که دارای محتوای علمی بالایی خواهد بود.
 
حلیمی با اشاره به این که رویکرد ما در دبیرخانه این همایش بین المللی توجه به خارج از مرز‌ها است، خاطرنشان کرد: هدف ما جهانی سازی فرهنگ غدیر با بهره گیری از ظرفیت‌های علمی نظیر نشست‌ها و همایش‌های علمی و تخصصی در داخل و خارج است.
 
دبیر علمی همایش بین المللی غدیر با بیان این که محور اصلی فراخوان مقاله امسال بحث حکمرانی شایسته است، بیان داشت: در همین راستا این فراخوان در هشت محور اصلی و ۵۸ زیر محور تدوین و منتشر شده است.
 
وی، تحلیل مفهومی و مبانی نظری حکمرانی شایسته در اندیشه غدیر، ابعاد و سطوح حکمرانی شایسته در اندیشه غدیر، ویژگی‌ها، ملاک‌ها و مصادیق حکمرانی شایسته در اندیشه غدیر، آسیب¬شناسی تحقق حکمرانی شایسته، الگوو راهکار‌های تحقق حکمرانی شایسته، نقش و آثار حکمرانی شایسته، غدیر، حکمرانی شایسته و نظام‌های سیاسی و غدیر، حکمرانی شایسته و دکترین مهدویت را هشت محور اصلی هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دومین همایش بین المللی غدیر و حکمرانی شایسته اعلام کرد و گفت: علاقه مندان می‌توانند برای اطلاع از سایر زیرمحور‌ها به سایت همایش مراجعه کنند.
 
حلیمی، آخرین مهلت اولیه ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش را تا پانزدهم شهریور ماه امسال اعلام کرد و گفت: با تصمیم شورای سیاست گذاری و کمیته علمی همایش، پس از پایان مهلت اولیه، این زمان برای محققان و پژوهشگران تمدید خواهد شد.
 
وی با بیان این که کلیه مراحل ارسال مقالات و ثبت نام در همایش از طریق سایت همایش به آدرس www.dghcong.ir صورت می‌گیرد، بیان داشت: بر اساس تصمیم شورای سیاست گذاری و با هدف ترویج فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی، هیچ هزینه‌ای از شرکت کنندگان در این همایش بین المللی اخذ نخواهد شد.
 
دبیر علمی دومین همایش بین المللی غدیر و حکمرانی شایسته با اشاره به این که مقالات برگزیده همایش ضمن چاپ در مجموعه مقالات همایش در یکی از مجلات معتبر داخلی نیز به چاپ خواهد رسید، خاطرنشان کرد: به طور حتم شرکت و ارسال مقاله به دبیرخانه این همایش، امتیازات علمی مناسبی برای محققان و پژوهشگران در پی خواهد داشت.
 
حلیمی در ادامه سخنان خود به برگزاری بیش از بیست پیش همایش علمی در مراکز علمی سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: این پیش همایش‌ها تا قبل از برگزاری همایش اصلی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.
 
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که غدیر برای حکمران شایسته خلق شد و حکمران شایسته برای غدیر خلق شده است، افزود: غدیر زنده کننده حدیث ثقلین، منزلت، قرآن و اهل بیت (ع) است و باید در جهت نهادینه کردن این مهم تلاش کرد./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات