۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۲۸۱۷۶
آیت الله علوی‌گرگانی:

صداقت در گفتار و تعهد اخلاقی لازمه کار خبری و رسانه ای است

صداقت در گفتار و تعهد اخلاقی لازمه کار خبری و رسانه ای است
حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با ابراز تأسف از تقطیع و گزینشی انتخاب کردن صحبت ها از سوی برخی رسانه در انتشار اخبار، صداقت در گفتار و تعهد اخلاقی را لازمه کار رسانه ای دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با رییس و اعضای سازمان بسیج رسانه و مسؤولان برگزاری جشنواره ابوذر استان قم با بیان این که بسیج رسانه یک مسأله مهم در کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: امروز در اسلام و دین اهمیت بحث رسانه کمتر از کار روحانیان و مبلغان نیست اگر نگوییم بالاتر است.

وی جایگاه شناسی افراد و نهادها را مهم ارزیابی کرد و افزود: یکی از موقعیت های بسیار مهم همین بسیج رسانه است، امام راحل نیز در این رابطه اهمیت فوق العاده ای قائل بود و می گفتند که رسانه از تبلیغ روی منبر برد بیشتری دارد چون رسانه به گروه خاصی اختصاصی ندارد و همه طبقات جامعه از این رسانه ها استفاده می‌کنند.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی در ادامه بیان داشت: حتی عوام و افرادی که سواد هم ندارند از فضای رسانه ای استفاده می‌کنند، بنابراین شما دارای جایگاه و موقعیتی بزرگی هستید، از این رو یکی از مسائل مهم و اساسی برای رسانه، صداقت در بیان و گفتار و عدم خیانت در این رابطه است.

وی با ابراز تأسف از این که گاهی اوقات برخی رسانه ها خلاف واقع گزارش می دهند، گفت: انتخاب گزینشی صحبت های یک شخص و انتشار آن اصلا کار درستی نیست و موجب به بار آمدن مشکلات بزرگی می‌شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه عنوان کرد: یکی از خیانت هایی که خداوند هرگز نمی گذرد خیانت به جامعه است یعنی با انتشار یک خبر نادرست می‌توان یک فرد را از صحنه خارج کرد، به همین جهت همه اصحاب رسانه را قسم می دهیم که در پخش بیانات به ویژه صحبت های بزرگان، مسؤولان و مدیران خیلی دقت کنند.

وی ابراز داشت: پخش کردن یک خبر نادرست راحت است ولی جمع کردن و درست کردن آن و پاک کردن ذهن مردم کار مشکلی است، اگر بشود کلاس هایی برگزار و پرونده و جواز به دست اندرکاران واقعی اهل خبر و رسانه داده شود تا دارای ضمانت اجرا باشد خیلی بهتر می‌شود؛ البته نمی گوییم آزادی رسانه نباشد ولی خوب است که رسانه ها یک نوع تعهد اخلاقی داشته باشند.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی دور کردن حب و بغض های شخصی را از فضای رسانه ای مهم توصیف کرد و گفت: گاهی یک رسانه در برخوردها از یک نفر خوشش می آید و او را تا حد اعلی می برد و از یک فردی که خوشش نمی آید او را پایین می آورد که این هرگز مطلوب جامعه اسلامی نیست.

وی در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به این که لقب دادن به افراد باید در حد متعادل باشد، گفت: نه باید بیش از حد از کسی تعریف کرد که به آن غلو می‌گویند و امام راحل هم خیلی از این کار متنفر بود و نه باید طرف را تحقیر کرد و پایین آورد بلکه باید واقعیت ها را بیان کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ارتباط با برگزاری جشنواره ابوذر تصریح کرد: ابوذر بعد از سلمان فارسی دومین شاگرد مکتب پیامبر گرامی اسلام(ص) است و تقاضای ما این است که روش ایشان را هم در کار رسانه ای پیش بگیرید./1330/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
اباصالح322
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
آقای مسوول سیاسی محترم ===، اخباری که توی هد سایت قرار میدی هویت رسانه ای رسا است می دونم که نمی فهمی اما لید اخبارت رو موجز بنویس تا ناقص نمایش داده نشه.===
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
مسؤولان شفاف اعلام کنند که چرا مردم نامحرم هستند؟ چرا روزی که مردم می خواهند رأی بدهند همه کاره هستند اما در تصمیم های مهم نامحرم می شوند؟
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
مسؤولان شفاف اعلام کنند که چرا مردم نامحرم هستند؟ چرا روزی که مردم می خواهند رأی بدهند همه کاره هستند اما در تصمیم های مهم نامحرم می شوند؟
0
0