۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۲۹۲۶۸
عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات تقریبی:

عده ای با تمسخر تفکر انقلابی، اندیشه سکولاریستی را به طلاب القا می کنند

عده ای با تمسخر تفکر انقلابی، اندیشه سکولاریستی را به طلاب القا می کنند
حجت الاسلام احمدی با بیان این که حرکات نمایشی نسبت به انقلابی گری فراون مشاهده می شود، گفت: برای سرعت دادن به برنامه ها باید مسؤولیت را به طلاب جوان جهادی داد.

حجت الاسلام احمدی شاهرختی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در زمینه شاخصه های حوزه انقلابی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی گزاره های انقلابی گری و جریان بخشی به مفاهیم اصیل دینی شدت بیشتری به خود گرفت و حوزه علمیه نیز رسالت تعلیم و تربیت خود را در عرصه داخلی و خارجی گسترش داد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات تقریبی ادامه داد: انقلاب اسلامی فرصت های مناسبی در اختیار حوزه علمیه قرار داده، از سوی دیگر این فرصت به برکت ارشادها و راهنمایی های امام خمینی و رهبر معظم انقلاب است به عبارت دیگر انقلابی گری از دستاوردهای حوزه علمیه به شمار می رود.

وی با تصریح بر این که شخص مأنوس با آیات قران کریم و روایات نمی تواند انقلابی نباشد، اظهار کرد: یک طلبه پیش از آن که یک عالم دینی است یک مسلمان به شمار می رود و مسلمان در برابر ظلمی که به اجتماع وارد می شود و سلطه ای که از ناحیه اجانب بر مسلمانان صورت می گیرد نمی تواند ساکت باشد مگر این که منحرف باشد اعم از انحراف در علم یا در عمل.

مدیر کل امور قرآنی مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد: اگر حوزه ای انقلابی نبود با اطمینان کامل باید گفت که این حوزه منحرف و از آموزه های اهل بیت فاصله گرفته و آنها را به درستی نیاموخته است؛ زیرا اهل بیت یا مسموم شده اند  یا با شمشیر به شهادت رسیده اند که اگر مواضع انقلابی اهل بیت در مواجهه با ستم سمتگران نبود این گونه از دنیا نمی رفتند و این که در مسیر خود سختی های فراوانی متحمل شده اند به این معنی است که راهنمایان انقلابی بوده اند.

وی اضافه کرد: اگر فردی از ائمه کفر پیروی کند و دینی را از فرهنگ غربی و امثال آن به دست آورد غیر انقلابی خواهد بود؛ در جمهوری اسلامی ایران هر از چندگاهی اتفاقاتی می افتد که اگر حوزه علمیه نسبت به این گونه موارد ساکت باشد انقلابی نخواهد بود و مواضع حوزه علمیه باید به منظور رفع ظلم از اجتماع در گونه های مختلف باشد؛ اگر حوزه نسبت به روشنگری خود به دلایل مصالح خود ساخته  و رودرباستی سکوت کند از رسالت خود عقب افتاده است.

حجت الاسلام احمدی شاهرختی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه با هدف تحقق عدل و قسط در جامعه شکل گرفته که قرآن کریم بر آن تأکید دارد و اهل بیت بر آن سفارش می کنند؛ بنابراین حوزه علمیه باید برای احقاق عدل تلاش کند و حوزه انقلابی جز حوزه علمیه عدل گستر در اجتماع نیست که امیدواریم حوزویان بیش از گذشته نسبت به مواهبی که در امت اسلام و در داخل کشور اتفاق می افتد حساس تر شده و انقلابی تر عمل کند.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در زمینه انقلابی ماندن حوزه علمیه گفت: مادامی که اندیشه حوزه علمیه متناسب با آموزه های ناب اهل بیت(ع) نباشد طبعا نقایصی در حوزه عمل خواهیم داشت؛ اگر فردی نظامات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مجموعه معرفتی اسلام را به درستی ارزیابی نکرده باشد در عمل نیز با مشکلاتی مواجه خواهد شد همچنین اگر فردی نظام اسلامی کنونی را حاصل رشادت های شهدا و ایثارگران نداند و زحمات فراوانی که برای آن صورت گرفته را به درستی نشناسد برای استقرار بیشتر این نظام اسلامی تلاش نخواهد کرد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات تقریب ادامه داد: اگر می بینیم عده ای در حوزه علمیه نسبت به کمک برای برطرف کردن خلاء های نظام تعلل می کنند باید گفت باورهای انها ناقص است که متاسفانه مشاهده می شود اما غالب طلاب تلاش گر و فعال و پیرو نظام هستند و در بزنگاه هایی که نیاز است حاضر می شوند.

وی تبیین کرد: امروزه حوزه علمیه مشاهده کرده است که تمامی دشمنان در صدد خراب کردن پایه های دینی مردم هستند که اگر در برابر توطئه های دشمن ایستادگی نکند انقلاب و اجتماع دینی ضربه خواهد خورد اما متاسفانه در حوزه علمیه برخی افراد نالایق بنابر مصالح خود ساخته این فکر انقلابی را تمسخر می کنند و با درون مایه سکولاریستی اندیشه خود را بزک کرده و به نام دین به خورد طلاب می دهند.

حجت الاسلام احمدی شاهرختی با تصریح بر این که متأسفانه حرکات نمایشی، تشریفاتی و حرکات اداری در حوزه علمیه نسبت به انقلابی گری مشاهده می شود، بیان کرد: برخی برنامه ها برای انقلابی ماندن حوزه علمیه خالی از عمل و اراده انقلابی است؛ اگر بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به طلاب جوان، صاحب فکر و انقلابی میدان داده شود این نقیصه به سرعت جای خود را به اثر بخشی و قدرت خواهد داد؛ حوزه علمیه باید کمک کار رهبر معظم انقلاب و نظام های دینی و غیر دینی نظام باشد و برای چنین کاری نیازمند برنامه ریزی است./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات