۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۶۳۱۹۰۳
حجت الاسلام رامشک:

طلاب بی تقوا برای خود و دیگران ضرر آفرین هستند

طلاب بی تقوا برای خود و دیگران ضرر آفرین هستند
مدیر مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) با بیان اینکه طلاب بی تقوا برای خود و دیگران ضرر آفرین هستند، گفت: طلبگی امتداد مسیر انبیای الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی رامشک مدیر مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) صبح امروز در درس اخلاق مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی(ره) با اشاره به ضرورت مراقبت انسان نسبت به اعمال و رفتارش گفت: بر اساس آیات قرآن کریم نتیجه اعمالمان مستقیم به خودمان باز می گردد.

وی با بیان اینکه روز قیامت انعکاس اعمال خودمان است، اظهار داشت: اگر انسان در سرای دنیا تقوا پیشه کند بدون شک هم در دنیا و هم در آخرت سعادتمند خواهد شد.

حجت الاسلام رامشک با اشاره به اینکه طلاب بی تقوا برای خود و دیگران ضرر آفرین هستند، عنوان کرد: انسان های بی تقوا نه تنها خودشان را به وادی هلاکت می اندازند، بلکه دیگران را نیز از مسیر بندگی منحرف ساخته و گرفتار می کنند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم ما باید پیش از ترک دنیا اعمال خود را محاسبه کنیم، ابراز داشت: اگر انسان به گناه مشغول باشد و حق دیگران را تضییع کند در حقیقت بار گناهان خود را سنگین تر کرده و در روز قیامت با عذاب الهی مواجه خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه طلاب بی تقوا خسر الدنیا و الآخرة می شوند، بیان کرد: طلاب باید در هر سال نوعی آزمون معنوی برای خود برگزار کنند و در پایان هر سال نسبت به اعمال خود محاسبه داشته باشند تا بدانند چه میزان به فضائل اخلاقی نزدیک شده و یا دور شده اند؛ طلاب باید هر سال سعی کنند تا رذائل اخلاقی را از رفتار خود بزدایند.

حجت الاسلام رامشک در ادامه بر ضرورت توجه طلاب به نماز جماعت تأکید و اظهار کرد: طلاب باید مقید به نماز اول وقت و جماعت باشند، زیرا بر اساس روایات نماز جماعت از ثواب بسیار زیادی برخوردار است و طلاب باید در این امر پیشگام باشند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) با بیان اینکه طلاب در مسیر طلبگی نباید به سخنان ملامت کنندگان توجه کنند، ابراز کرد: طلاب باید روحیه اخلاص خود را تقویت کرده و بدانند در مسیر طلبگی تنها باید به خداوند توجه داشته باشند؛ بر اساس روایات هیچ کاری بالاتر و ارزشمندتر از دعوت مردم به سوی خداوند نیست.

وی با اشاره به اینکه طلبگی امتداد مسیر انبیای الهی است، عنوان کرد: طلاب باید قدردان مسیر بابرکت و نورانی طلبگی باشند و آن را با هیچ امر مادی و دنیوی عوض نکنند؛ طلاب باید در مسیر طلبگی ثابت قدم و مقاوم باشند و همواره نسبت به یاری خداوند امیدوار بوده و به او توکل کنند./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات