۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۳۲۱۹۶
آیت الله علم الهدی:

بودجه ۹۹ در تضاد با اقتصاد مقاومتی است| مسؤولان با مردم شفاف باشند

بودجه ۹۹ در تضاد با اقتصاد مقاومتی است| مسؤولان با مردم شفاف باشند
امام جمعه مشهد با انتقاد از تصویب کلیات بودجه ۹۹ در مجلس شورای اسلامی، گفت: چه منابع درآمدی و موارد مصرفی در کلیات این بودجه دیدید که اقدام به تصویب آن کردید؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی به مصادیق تقوا اشاره کرد و گفت: رعایت اعتدال در مصرف در عرصه زندگی یکی از مصادیق تقوا است.

وی با بیان این که معیار تقوا در مصرف قوام و اعتدال است، اظهار کرد: برای حفظ اعتدال و جلوگیری از طغیان در مصرف ابزاری در زندگی از جمله عفاف و کفاف وجود دارد که در هزینه سازی به قدر کفاف برنامه ریزی کنیم تا به حد طغیان و سرکشی در مصرف نرسیم.

آیت الله علم الهدی بی برنامه بودن هزینه ها در خانواده ها را علت اصلی ناپاکی و بی عفتی جامعه دانست و افزود: فسادهای اجتماعی از کجا به وجود می آید؟ چرا جامعه به صورت جامعه هوس ران و ناپاک و بی عفت به وجود می آید؟ در این جامعه ای که اندیشه پاک نیست و همه دنبال چشم چرانی و اختلاس و بهره برداری سوء از امکانات هستند، این جامعه بی عفت است.

تبلیغ گردشگری از رسانه ملی نوعی ترویج بی تقوایی اقتصادی است

امام جمعه مشهد سفرهای پی در پی تفریحی خانواده ها در سال را مصداقی از بی تقوایی در اقتصاد خواند و گفت: امروز دستگاه های تبلیغاتی به عنوان تبلیغ گردشگری اقدام به معرفی جاذبه های گردشگری در کشور در رسانه های ملی می کنند در حالی که گردشگری برای گردشگر خارجی است تا ارز وارد کشور کند نه این که پدر خانواده برای تأمین هزینه های این سفر اقدام به دریافت وام و قرض کند، این از نظر نظام اقتصادی اشتباه است.

وی افزود: امروز در سطح شهر فروشگاه های متنوع در حال توسعه است و خانواده ها برای خرید به این فروشگاه ها مراجعه کرده اما چه قدر از این خریدها برای زندگی لازم نبوده است، این ها مسائلی است که نظام اقتصادی ما را از تقوای اقتصادی خارج کرده و مشکلات را به وجود آورده است حال وقتی به مشکلات اقتصادی برخورد می کنیم گریبان دیگران را می گیریم در حالی که زندگی خود را مدیریت نکرده و دچار مشکل شده ایم.

9 دی مولد بصیرت دشمن شناسی، بصیرت وقت شناسی و بصیرت عقلانیت برخاسته از حساسیت است

آیت الله علم الهدی 9 دی را مولد بصیرت دشمن شناسی، بصیرت وقت شناسی و بصیر عقلانیت برخاسته از حساسیت بیان و ابراز کرد: در این روز مردم دشمن را شناخته و وقتی دشمن فتنه خود را به اوج رسانده اند، مردم با وقت شناسی به این نتیجه رسیدند که باید به میدان آمده تا دشمن عقب بنشیند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان داشت: وقتی دشمن بر نقطه حساس مردم ولایی و دوستدار اهل بیت دست گذاشت و شعار دین و مقدسات را به اهانت کشیده و مردم به خاطر حساسیتی که به عشق اهل بیت داشتند، بصیرت یافته که دشمن اسلام و پیامبر را هدف قرار داده است و در 9 دی به میدان آمدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی بصیرت آفرین 9 دی، گفت: مردم انقلابی با حضور خود در این راهپیمایی بصیرت خود را در شعائر این راهپیمایی ارائه دهند، این روز نشان داد که دشمن مستأصل شده است و وقتی نتوانست از همه امکانات خود در برابر ما استفاده کند به تهاجم اقتصادی روی آورده است.

وی حضور مردم در روز 9 دی را باطل السحر فتنه خواند و اظهار کرد: در 40 سال گذشته عمر انقلاب اسلامی از خیلی از تسهیلات و امکانات برخوردار بودیم اما آن چه این انقلاب را چهل ساله کرد، حضور این مردم در صحنه های مختلف نظام بود و اگر مردم نبودند این مراحل را نمی توانستیم پشت سر بگذاریم.

مسؤولان نظام با مردم به شفافیت رفتار کنند

آیت الله علم الهدی از مسؤولان اجرایی کشور خواست تا با مردم شفاف باشند و ابراز کرد: مسؤولان کشور مردم را به عنوان سرمایه مورد ارج قرار دهند و این سرمایه زمانی حفظ می شود که مسائل برای مردم شفاف شود و هر کاری که دولت، مجلس و دستگاه های کارگزاری نظام انجام می دهند برای مردم شفاف کنند و این جور نباشد که مردم را غافلگیر کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با انتقاد از بررسی و تصویب کلیات بودجه سال 99 در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون تلفیق مجلس در طول دو سه روز کلیات بودجه سال 99 را تصویب کرد در حالی که این چه بررسی است؟ چه منابع درآمدی و موارد مصرفی در کلیات این بودجه دیدید که اقدام به تصویب آن کردید؟ آیا این بودجه ارائه شده، بودجه کشور در حال جنگ اقتصادی است؟

نه جزئیات و نه کلیات بودجه 99 تصویب شدنی نیست

وی اظهار کرد: در بودجه مصرفی سال 98 مبلغ 1200 هزار میلیارد تومان برای شرکت های دولتی ارائه دادند و در بودجه سال 99 این بودجه مصرفی برای این شرکت ها را مبلغ 1500 هزار میلیارد تومان اعلام کردند در حالی که دو روز قبل رییس دیوان محاسبات در مجلس به صورت رسمی اعلام کرد که بیش از 50 درصد این شرکت ها زیان ده هستند، حال شما نمایندگان این مردم چنین مصرفی که از مال مردم است را تصویب کرده اید؟

آیت الله علم الهدی کلیات بودجه سال 99 را مخالف با اقتصاد مقاومتی بیان و تصریح کرد: مجلس چه منابع درآمدی برای بودجه سال 99 دیدند که اقدام به تصویب کلیات آن کرده اند؟ در بودجه سال 99 منبع درآمدی را برپایه صادرات روزی یک میلیون بشکه نفت دیده اند که با اقتصاد مقاومتی تناسب ندارد، در اقتصاد مقاومتی باید به راه اندازی تولید داخلی و جهاد اقتصاد داخلی توجه نداشت نه این که متکی به نفت بی سر و سامان باشیم.

امام جمعه مشهد با اشاره به توجه به منابع مالیاتی در بودجه سال 99، گفت: منابع مالیاتی یکی از منابع بودجه است اما تا آذر امسال 221 هزار میلیادر تومان تعویق مالیاتی داریم که 80 درصد مربوط به 100 نفر و شرکت است، یک کارمند و یک بقال مالیات خود را می دهد اما باید این پولی که صرف اداره و آبادانی کشور می شود مشخص شود.

وی افزود: مجلس که کلیات این بودجه را تصویب کرده است باید قبل از تصویب دریافت مالیات مشخص شود، معافیت های مالیاتی را حل کنند، این بودجه کسری دارد از کجا تأمین شود؟ تا کی اسکناس بدون پشتوانه چاپ و ارزش پول پایین آید؟

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: این بودجه بر مردم تحمیل می شود، نه جزئیات و نه کلیات تصویب شدنی نیست و شما به عنوان نماینده این مرد به مردم اطلاعات نداده و شفاف برخورد نکرده اید، از خدا بترسید و وجدان داشته باشید./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات