۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۳۳۳۷۳
مقام آمریکایی:

«حمله دقیق پهپادی»، عامل شهادت سردار سلیمانی بود

«حمله دقیق پهپادی»، عامل شهادت سردار سلیمانی بود
خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام نظامی آمریکا نوشت که سردار سلیمانی در «حمله دقیق پهپادی» به شهادت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، یک مقام نظامی آمریکا امروز (جمعه) مدعی شد وسیله حمله به سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، یک هواپیمای بدون سرنشین بوده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از این مقام نظامی آمریکا نوشت: «حمله دقیق پهپادی منجر به کشته شدن سردار سلیمانی در بغداد شده است».

این مقام نظامی توضیح داد که حدود ۷۵۰ نیروی آمریکایی از جوخه هشتاد‌ودوم نیروی هوایی ایالات متحده به عراق اعزام شده و جایگزین تفنگدارانی می‌شوند که از ابتدای هفته در سفارتخانه آمریکا در بغداد مستقر بودند.

وی همچنین افزود که آمریکا برای تقویت ابعاد امنیتی در سفارتخانه خود در بغداد، به استقرار نیروی نظامی در آن ادامه می‌دهد.

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است. 

در بیانیه پنتاگون آمده است: «ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.»/847/ب

ارسال نظرات