۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۶۳۳۴۴۴
کتائب حزب الله عراق:

هزار سلیمانی و ابومهدی می‌شویم

هزار سلیمانی و ابومهدی می‌شویم
کتائب حزب الله عراق، جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس از فرماندهان این گروه را آغازی بر پایان حضور آمریکا در عراق خواند.

به گزارش خبرگزاری رسا، کتائب حزب الله عراق از گروه‌های زیر مجموعه سازمان الحشد الشعبی عراق که شهید ابومهدی المهندس نیز از فرماندهان این گروه مقاومت در عراق بود،  تاکید کرد جنایت ترور سردار سلیمانی و ابومهدی معاون سازمان الحشد الشعبی آغازی برای پایان حضور آمریکا در عراق است.

الکتائب در بیانیه‌ای تاکید کرد: «کشته شدن برای ما عادی است. شهادت افتخاری برای ماست. سردار سپاه اسلام فرمانده مجاهد حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس مجاهد غیور و تنی چند از مجاهدین مدال شهادت را از دستان نفرت انگیزترین مخلوقات و به پلیدترین شیوه خیانت  گرفتند. این جنایتکاران نمی‌دانند که ما هزار سلیمانی و هزار ابومهدی خواهیم شد».

در این بیانیه آمده است: «این جنایتی که نخستین رژیم تروریست دنیا مرتکب شد، عراق، منطقه و جهان را در نقطه عطف خطیری قرار داد که پیامدهای آن می‌تواند کشیده شدن به سمت جنگی با عواقب غیر قابل پیش بینی باشد و بی تردید عواقب وخیم آن را آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای محور شرارت و تروریسم متحمل می‌شوند که بهای سنگینی برای آن خواهند داد.»

کتائب حزب الله  تاکید کرد:«آمریکا بار دیگر نشان داد که به عراق به عنوان یک کشور مستقل نگاه نمی‌کند، بلکه عراق را یک پایگاه نظامی می‌داند که از آنجا به شرافت ملت آن تعرض کرده و بر آن سلطه گری می‌کند. جنایات تروریستی آمریکا در القائم و فرودگاه بغداد ثابت می‌کند که آمریکایی‌ها اشغالگری تازه و کودتایی خونین را بر عراق اعمال کرده‌اند. از همین رو گروه‌های سیاسی عراق  هم اکنون در محک آزمایش هستند؛ یا تسلیم می‌شوند و کاملا به زانو در می‌آیند تا آمریکا هر جور بخواهد سرنوشت عراق را به بازی بگیرد یا اینکه با اتخاذ موضعی شرافتمندانه در برابر آمریکایی‌ها بایستند و حتی بدون تصویب قانونی در پارلمان عراق خواهان خروج آنها شوند.»

در پایان این بیانیه آمده است:« جنایت تروریستی مذکور آغازی بر پایان حضور آمریکا در عراق و منطقه است و قول می‌دهیم بهای این جنایت کم‌تر از برچیده شدن تاج و تخت آنها در عراق و منطقه نخواهد بود.»

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد./847/ب

ارسال نظرات