۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۶۳۳۴۶۴

گفت وگوی پامپئو با مقامات آلمانی، انگلیسی و چینی درباره ترور سردار سلیمانی

گفت وگوی پامپئو با مقامات آلمانی، انگلیسی و چینی درباره ترور سردار سلیمانی
وزیر امور خارجه آمریکا به‌صورت تلفنی با همتایان انگلیسی و آلمانی خود در خصوص ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفتگو کردند

به گزارش خبرگزاری رسا، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در پیامی توئیتری اعلام کرد که به‌صورت تلفنی با همتای انگلیسی خود «دومینیک راب» در خصوص ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دست نیروهای آمریکایی در بغداد گفتگو کرده است.

پامپئو در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «با دومینیک راب درباره تصمیم اخیر برای انجام اقدام دفاعی برای حذف فیزیکی قاسم سلیمانی صحبت کردیم. متشکرم که متحدان ما تهدیدهای خشونت‌آمیز مستمر نیروی قدس سپاه ایران را درک می‌کنند. آمریکا همچنان به تنش‌زدایی متعهد می‌ماند.»

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در پیامی مشابه اعلام کرد که به صورت تلفنی با همتای آلمانی خود «هایکو ماس» نیز در خصوص ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفتگو کرده است.

پامپئو ساعتی قبل نیز در توئیتر اعلام کرده بود که به‌صورت تلفنی در این خصوص با یکی از اعضای دفتر سیاسی حزب کمونیست چین نیز بحث و تبادل نظر کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگوهای خود با مقامات آلمانی، چینی و انگلیسی مدعی شده است که آمریکا خواستار جنگ در منطقه نیست و تنها برای «دفاع از خود» دست به ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی زده است./847/ب

ارسال نظرات