۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۶۳۳۹۴۹
سردار دهقان:

آمریکا پاسخ قاطع و کوبنده دریافت نکند به جنایات خود ادامه خواهد داد

آمریکا پاسخ قاطع و کوبنده دریافت نکند به جنایات خود ادامه خواهد داد
مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان این که در برابر اقدام نظامی دشمن پاسخ نظامی خواهیم داد، گفت: حتما پاسخ ما قاطعانه اما عالمانه و همراه با تدبیر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سردار حسین دهقان مشاور فرمانده معظم کل قوا یکشنبه شب در گفت وگوی زنده تلویزیونی با برنامه تیتر یک با بیان این که شهید قاسم سلیمانی قوی تر از سردار سلیمانی است، گفت: کسانی که مطیع امام و رهبری هستند رشد پیدا می کنند و انقلاب زمینه رسیدن به مقامات عالی را فراهم کرده است.

وی افزود: ما امروز هزاران قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس داریم، قاسم سلیمانی تربیت یافته مکتب امام و رهبری بوده و وجدان تمام عیار و آگاه جامعه بشری بود.

سردار دهقان با اشاره به ابعاد بین المللی و تأثیرگذاری جهانی شهادت سپهبد سلیمانی اظهار داشت: شخصیت حاج قاسم به گونه ای بود که دلها را فتح می کرد و نماد مبارزه تمام عیار با ظلم، تجاوز و ترور است و پیام آور صلح و مقابله با تروریسم بود.

وی ادامه داد: هر جا ایشان ورود می کرد برای مردم امنیت و آرامش خلق می کرد و برای دشمن وحشت و ترس داشت، باید بنیادی به وجود آید تا ابعاد شخصیتی حاج قاسم بیان شود تا اثبات شود ایشان الگوی تمام عیار جوان ایرانی است.

مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان این که سردار سلیمانی هر جا که نیاز بود در دفاع از مردم و مستضعفان حضور پیدا می کرد، ابراز داشت: ایشان در خدمت انسانیت بود، حاج قاسم یک شخصیت مردمی بود و هیچگاه هیچ عنوانی را برای خود نپسندید و تشریفاتی برای خود قائل نشد.

وی عنوان کرد: حاج قاسم نماد اقتدار و امنیت آفرینی برای همه بود، داعش را آمریکایی ها ایجاد کردند و با ظاهر ائتلاف ضد داعش تشکیل دادند اما حتی یک عملیات علیه داعش انجام ندادند و بالعکس حامی تروریست ها بودند.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: آمریکایی ها همیشه سعی کردند با دروغ، فریب و تبلیغات رسانه ای خود را بزرگ نشان دهند، اگر داعش باقی می ماند آیا اروپایی ها و آمریکایی ها آرامش و امنیت داشتند؟ چرا آمریکا قاسم سلیمانی را که داعش را محو کرد ترور می کند؛ آیا اقدام آمریکا به این معنا نیست که می خواهند منطقه را بر هم بریزند و داعش را بازگردانند؟

وی اضافه کرد: ساعت 3 بامداد جمعه خواب دیدم با دوستان فرمانده دفاع مقدس و دوستان امروز نشسته بودیم که یک دفعه حاج قاسم با چهره خندان خداحافظی کرد و رفت، شهادت آرزوی حاج قاسم بود، ایشان دیپلمات و نظامی تمام عیار بود و می توانست در عالی ترین سطح مذاکره و طرف مقابل را همراه کند.

مشاور فرمانده مظم کل قوا با بیان این که حاج قاسم یک استراتژیست بود و محیط امنیت ملی و منطقه را خوب تحلیل می کرد و استخراج راهبرد در این زمینه داشت، گفت: حاج قاسم قادر شد نفس خود را زیر پا بگذارد و خود را با خداوند پیوند دهد و به همین دلیل بزرگ شد.

وی با اشاره به محبوبیت فوق العاده شهید سلیمانی افزود:در اقدام ترامپ چیزی جز جنایتکاری و حماقت دیده نمی شود چرا که او به عواقب کار خود فکر نکرده است، آمریکایی ها تمام طرح هایی که برای خاورمیانه داشتند در دو دهه گذشته توسط حاج قاسم به ناکامی کشیده شد و ترامپ در سیاست خارجی هیچ موفقیتی نداشت.

سردار دهقان با بیان این که حاج قاسم با فعالیت های خود در منطقه فضای پایان حضور آمریکایی ها در منطقه را فراهم کرد، اظهار داشت: به برکت خون این شهید بزرگوار امروز پارلمان عراق با جدیت طرح اخراج نظامیان آمریکایی را تصویب کرده است، امروز آمریکایی ها در انتظار یک پاسخ قاطع هستند و از این مسأله وحشت دارند.

وی ادامه داد: قاسم سلیمانی مکتب جبهه مقاومت را تشکیل داد تا ملت ها خود را مستغنی از آمریکا برای تأمین امنیت بدانند، حاج قاسم با تکثیر هسته های مقاومت هزینه دفاع را برای کشورها کم و آن ها را از نظر ذهنی مستغنی کرد تا خودشان امنیت خود را تأمین کنند.

مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان این که در برابر اقدام نظامی دشمن پاسخ نظامی خواهیم داد، ابراز داشت: ما جنگی را شروع نمی کنیم اما اگر جنگی بخواهد تحمیل شود پاسخ پشیمان کننده خواهیم داد، حتما پاسخ ما قاطعانه اما عالمانه و همراه با تدبیر خواهد بود، جغرافیای تهدید برای ما موضوعیت ندارد و هر جایی که آمریکایی ها باشند در هدف ما هستند، البته منظور شهروندان آمریکایی نیستند و تنها از عوامل و نیروهای تروریست آمریکایی انتقام می گیریم.

وی با اشاره به تهدیدات اخیر ترامپ عنوان کرد: قطعنامه 2347 می گوید هدف قرار دادن مراکز فرهنگی در رده جنایت جنگی است، ترامپ نه تاریخ می داند و نه قانون می فهمد، آمریکا به دنبال ماجراهای اخیر میلیاردها دلار از عرب های منطقه خواهد گرفت و خرج انتخابات خواهد کرد.

سردار دهقان با انتقاد از برخی اظهار نظرها مبنی بر این که ایران از حق انتقام خود بگذرد، خاطرنشان کرد: آیا می توان با سگ هار مقابله نکرد، اگر آمریکا پاسخ قاطع دریافت نکند تشویق به ادامه این جنایت ها خواهد شد، باید پاسخی قاطع بگیرد تا بداند چه اشتباهی کرده و جرأت تکرار آن را نداشته باشد، دوران بزن در رو تمام شده و حتما پاسخ نظامی درخوری خواهیم داد.

محمد قمین
ارسال نظرات