۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۶۳۳۷۵۲
در گفت وگو با رسا تشریح شد؛

جزئیات برنامه‌ تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی در قم

جزئیات برنامه‌ تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی در قم
جزئیات برنامه تشییع پیکر مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید شهرود مظفری نیا در شهر مقدس قم تشریح شد.

علی تقوایی معاون روابط عمومی سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، جزئیات برنامه تشییع پیکر مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید شهرود مظفری نیا در شهر مقدس قم را تشریح کرد.

وی افزود: مراسم تشییع سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهید مظفری نیا از ساعت 14 از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می شود و مردم انقلابی قم در میدان آستانه مقابل درب یک حرم مطهر تجمع می کنند.

سخنگوی سپاه قم اظهار داشت: در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه سخنرانی می کند و حاج مهدی سلحشور مداحی خواهد کرد و بعد از مراسم پیکر شهید سلیمانی به کرمان منتقل می شود.

وی ادامه داد: پیکر شهید مظفری نیا هم که اهل کهک قم هستند با موافقت تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در حرم مطهر دفن می شود.

تقوایی با تجلیل از شور و حال مردم ایران اسلامی به ویژه مردم قم در بزرگداشت شهید سلیمانی، از مردم ولایتمدار قم دعوت کرد که حضوری دشمن شکن در برنامه تشییع داشته باشند و به دشمنان بار دیگر ثابت کنند که راه حاج قاسم سلیمانی ادامه خواهد داشت.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
سردار سپهبد پاسدار شهید سلیمانی قهرمان ملی ایران اسلامی به مصداق آیه‌های ۱۶۹ تا ۱۷۱ سوره مبارکه آل‌عمران، اکنون زنده و روزی‌خورِ خوان رحمت خدا و خوشحال از دهش اوست، اما روشن است که سنگینی فراق این مردان بزرگ را نمی‌توان آسان بر دوش کشید. مردم عزیز و نجیب ما بارها در دوره پرشور و حماسه انقلاب از این دست تجربه‌ها داشته‌اند و آن چه از تاریخ در این باره می‌توان سراغ داد، بسیار بیشتر از آن است. امیرالمؤمنین علی علیه السلام با شنیدن خبر شهادت مالک اشتر گفت:

انا لله و انا الیه راجعون، و الحمد لله رب العالمین، اللهم إنی احتسبه عندک، فإن موته من مصائب الدهر … (الغارات، ج ۱، ص ۲۶۴)

همانا ما از خداییم و همانا ما بازگشت‌کنندگان به سوی اوییم، و سپاس پروردگار جهانیان را باد، بار خدایا من در این (مصیبت شهادت مالک اشتر) به خشنودی تو بسنده می‌کنم، مرگ او از مصیبت‌های روزگار بود...
0
0