۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۳۵۵۵۴
معاون اشتغال کمیته امداد مطرح کرد؛

تخصیص ۲۹۰ میلیارد تومان برای اشتغال زایی میان مددجویان خوزستانی

تخصیص ۲۹۰ میلیارد تومان برای اشتغال زایی میان مددجویان خوزستانی
عبدالملکی با اشاره به اعتبار تخصیص یافته برای مددجویان کمیته امداد خوزستانی در سال جاری، گفت: بانک‌های خوزستان از ۲۹۰ میلیارد تومان، ۱۱۲ میلیارد تومان را پرداخت کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الله عبدالملکی، معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره)، صبح امروز در دیدار با امام جمعه اهواز، با اشاره به اینکه کمیته امداد با همه بانک‌ها در قالب بودجه کل کشور تفاهم نامه دارد، اظهار داشت: بانک‌ها موظف به پرداخت وام‌های خوداشتغالی برای مددجویان کمیته هستند و در این باره بانک‌های خوزستان از ۲۹۰ میلیارد تومان، ۱۱۲ میلیارد تومان را پرداخت کرده و ۱۷۰ میلیارد تومان باقی مانده است.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان داشت: اگر بانک‌ها در دو ماه باقی مانده سال همت داشته و پرونده‌های متقاضیان را به سرانجام برسانند قطعا شاهد اشتغال بیشتر خواهیم شد؛ چرا که پس از ۲۹ اسفندماه اعتباری تخصیص نخواهد یافت.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه شبکه بانکی خوزستان در بحث کمک به اشتغال محرومان بسیار فعال است، خاطرنشان کرد: ۱۷۰ میلیارد تومان باقی مانده شغل‌های بسیاری خواهد داشت البته سال آینده بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان برای حبث خوداشتغالی در خوزستان برآورد شده است.

عبدالملکی با بیان اینکه از گروه‌های جهادی خدمت رسان در مناطق محروم پشتیبانی می‌کنیم، اضافه کرد: در بحث اعطای وام به مددجویان اولویت با طرح‌های اشتغال زای خودشان است و در این باره مشاوره شغلی از سوی ما صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در فرآیند مشاوره شغلی به ارزیابی علاقه، استعداد و میزان درآمد فرد توجه می‌شود تا از این طریق بهترین طرح شغلی در اختیارش قرار بگیرد هر چند پیشنهاد ارائه شده از سوی مددجو مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه طرح‌های اشتغال زا از یک میلیون تومان وام آغاز و تا صد میلیونی تومان ادامه دارد، تصریح کرد: سقف قانونی ما در اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومان است، کمیته امداد متولی اشتغال محرومان و وام‌های آن‌ها قرض الحسنه در اختیار مددجویان قرار می‌دهد.

 این مقام مسؤول به  تلاش‌های بسیار کمیته برای خودکفا کردن مددجویان اشاره کرد و گفت: بسیاری از مددجویان تمایلی به خودکفایی ندارند به عنوان مثال طرح پرورش ماهی در سیکل بسته را ارائه کردیم، اما خانواده‌ها از آن انصراف دادند حال آنکه همه تجهیزات در خانه هایشان وجود دارد.

عبدالملکی تأکید کرد: منابع مناسبی در اختیار کمیته امداد استان برای ایجاد اشتغال محرومان به ویژه در اهواز اختصاص یافت و مقرر شد تا به همراه امام جمعه اهواز و مسؤولان کمیته امداد، برنامه‌هایی در مناطق حاشیه‌ای اهواز داشته باشیم./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات