۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۳۷۳۷۸
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

مردم مراقب شعارهای غیر واقع انتخاباتی باشند

مردم مراقب شعارهای غیر واقع انتخاباتی باشند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مردم مراقب شعارهای غیر واقع انتخاباتی باشند، گفت: عملکردها باید براساس اصول باشد و از کج فهمی واژگان اجتناب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه و با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: پیامبراکرم(ص) فرمودند: خداوند به خشنودی زهرا خشنود و به خشم ایشان خشمگین می شود.

وی افزود: براساس این حدیث یکی از محورهای رضا و غضب پروردگار رضایت و خشمگین شدن حضرت زهرا (س) است؛ خشم مقدس عبادت است ولی آن را باید شناخت.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی درباره خشنودی و رضایت حضرت زهرا(س) ابراز کرد: امام صادق(ع) می فرمایند: حکومت بنی امیه بر سه پایه و اساس بنیان گذاری شده بود اما حکومت ما اهل بیت بر هفت پایه و اساس استوار شده است؛ این روایت بیانگر مقایسه نظام ولایی با نظام طاغوتی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حکومت بنی‌امیه بر سه پایه شمشیر، فشار بر مردم و ستم بنا شده بود، اظهار داشت: روش حکومت ستم بر این سه ضلع استوار است و مصداق بارز آن را می توان در عملکرد آمریکا که سراسر جنایت و خون ریزی است مشاهده کرد.

وی ادامه داد: امروز ستمگران و مستکبران از حقوق زن صحبت می کنند در حالی که همان ها زنان را در غرب به ابتذال کشیده و آنان را به عنوان کالاهای پشت ویترین به جامعه عرضه می کنند، فروپاشی خانواده در غرب نتیجه همان حقوق بشر و شعارهای زیبای کاذبی است که آمریکا فریاد می زند؛ واژگان زیبای این مستکبران نباید موجب انحراف افکار عمومی شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات هستیم و مردم مراقب واژه های زیبا ولی غیر واقع باشند، اظهار داشت: عملکردها باید براساس اصول باشد و از کج فهمی واژگان اجتناب کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مسلمانان در طول تاریخ بیشترین لطمه ها را از زیاده خواهی و ستم مستکبران متحمل شدند، ابراز کرد: امروز سعودی ها با همین شمشیر و ستم بر مردم مظلوم یمن ظلم می کنند و یمنی ها هزینه زیاده طلبی آل سعود را می دهند.

وی ادامه داد: اما حکومت اهل بیت(ع) بر پایه مدارا، دوستی، الفت، وقار، رازداری، نیکو با مردم سخن گفتن، ورع و اجتناب از گناه استوار است آیا در میان این امور خشونت و ظلم وجود دارد؟! این علاقه ای که مردم نسبت به اهل بیت(ع) دارند به خاطر همین ویژگی ها است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر اینکه نظام ولایت فقیه درامتداد نظام اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: امام راحل فرمودند: ثمره عملی فقه حکومت و نظام انقلاب اسلامی یعنی همان نظام رفق و مدارا است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: دبیرستان ها یکی از مراکز خوب برای امر تبلیغ است که متاسفانه مورد غفلت برخی روحانیون و مبلغان قرار می گیرد؛ روحانیون و معلمان دینی باید متناسب با این مجموعه های آموزشی تربیت شوند تا بتوانند دانش آموزان رها شده دبیرستانی را راهنمایی کنند.

وی ادامه داد: زمینه پرسش و پاسخ برای جوانان باید مهیا شود تا شبهات موجود رفع شوند، رسانه ملی باید برنامه های پرسش و پاسخ تحصصی تولید و پخش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان حدیثی از حضرت زهرا(س)، گفت: حضرت فرمودند: شیعیان از گناهانشان به سه چیز پاک می شوند نخست ابتلائات، مصائب و دیگر عالم برزخ؛ شیعیان باید به مغفرت و رحمت الهی امیدوار باشند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات