۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۶۳۸۰۱۸
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه:

در گام دوم انقلاب جوانان انقلابی، متعهد و توانمند باید به کار گرفته شوند

در گام دوم انقلاب جوانان انقلابی، متعهد و توانمند باید به کار گرفته شوند
حجت الاسلام خسروپناه گفت: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب جوانان انقلابی، متعهد و توانمند باید به کار گرفته شوند، تاریخ انقلاب نشان داده آنان سبب پیشرفت کشور می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد، امروز در نشست تخصصی «وجوه و مفاهیم نوآورانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» که در سالن جلسات دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای برگزار شد، گفت: اگر نگاه منظومه‌ای به این بیانیه پیدا شود و نگاه کل‌نگرانه به آن داشته باشیم نوآوری نیز سیستمی خواهد بود آن هنگام شاهد یک سیستم و نظام نو خواهیم بود که منظومه ای نو در اختیار ما می‌گذارد.

وی افزود:‌ این بیانیه کاملا از نظر سیستمی بسیار نو است که با سه مولفه خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی تعریف می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه رکن دیگر این بیانیه نشان می‌دهد که این بیانیه یک نظریه انتزائی محضی نیست که مندرج در کتب اجتماعی قرار بگیرد، عنوان کرد: هرچند که ابعادی از آن باید در کتب ذکر شود و عینت پیدا کند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد ادامه داد: این بیاینه توصیفی از انقلاب چهل ساله را بیان می‌کند که کار نویی بوده و در آن غلو و تقصیر وجود ندارد.

وی درباره رکن سوم بیانیه گفت: رکن سوم که عینیت و تحقق این بیانیه را نشان می‌دهد این است که این کاستی‌ها، نواقص و ایراداتی که داریم و این فاصله‌ای که بین واقعیات و تحقق وجود دارد چطور باید برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب حضرت آقا سه راهکار بیان می‌فرمایند یک راهکار محوریت قرار دادن جوانان است یعنی جوان انقلابی، متعهد و توانمند باید به کار گرفته شوند، در این چهل سال هرگاه جوانان انقلابی متعهد توانمند وارد کار شدند و کاری به آنان سپرده شده پیشرفت صورت گرفته است بنابراین باید به جوانان میدان داده شود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد بیان کرد: اگر به فرصت‌ها و راهکارهای کشور توجه شود خواهیم دید که از ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیار بالایی برخوردار است، از زمین، منابع غنی گرفته تا مسایل داخلی و منطقه ای برای ما فرصت‌های بسیاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه راهکار سوم تاکید بر هفت محور پیشرفت و تمدن است، گفت: هر کسی بخواهد درباره پیشرفت و تمدن صحبت کند باید به این هفت محور اشاره کند و جوانان با این فرصت معنوی و مادی که در کشور هست بیاید در این هفت محور کار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه اصطلاحات نویی در این بیانیه وجود دارد که از ابداعات رهبری است، عنوان کرد: به عنوان مثال نظریه نظام انقلابی واژه جدیدی است، یا اصطلاح انحطاط تاریخی طولانی که حرف نویی است، یا ظرفیت امیدبخش که نوع آوری اجزاء را نشان می‌دهد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد افزود: این گفتمان‌سازی باید ادامه پیدا کند و اگر ما بخواهیم بیانیه گام دوم انقلاب عینیت پیدا کند مهمترین کار کشف ساختارهای انقلابی است، نهادها و ساختارها باید انقلابی شود، حوزه و دانشگاه‌ها باید علمی انقلابی باشند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات