۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۶۳۸۰۷۶
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

بیانیه گام دوم انقلاب به تمدن‌سازی اسلامی با مشخصات ظهور توجه دارد

بیانیه گام دوم انقلاب به تمدن‌سازی اسلامی با مشخصات ظهور توجه دارد
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری به یک آرمان یعنی تمدن سازی نوین اسلامی با مشخصات ظهور توجه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دوشنبه در نشست تخصصی «وجوه و مفاهیم نوآورانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» که در سالن جلسات دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای برگزار شد، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب مجموعه نگاه و محتوا بسیار با معنا است و روش حضرت آقا روشی متفاوت است که در آن توجه به نگاه‌های آینده اندیشی وجود دارد.

وی با بیان اینکه نگاه حضرت آقا یک نگاه ظرفیت‌نگر و مثبت‌نگر است، عنوان کرد: هر چند که به چالش‌ها توجه شده اما توجه ویژه به ظرفیت ها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی بیان کرد: مدلهای جدید که در در مدل آینده اندیشی وجود دارد توجه به چالش‌ها است در حالی که نگاه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم چنین نبوده و رهبری به نگاه مطلوب نگر توجه داشتند و آمدند به یک فضای مطلوب خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن نوین اسلامی توجه کردند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود:‌ تمدن نوین اسلامی همان دوره تحیر برای ظهور است و مشخصات دوران ظهور را در تمدن نوین اسلامی ترسیم کردند. بنابراین در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری به یک آرمان توجه کردند و برای رسیدن به آن آرمان 7 محور مشخص کردند تا بتوانیم به تمدن نوین اسلامی دست یابیم.

وی گفت: نکته دیگری که در گام دوم وجود دارد نظام های طولانی کشور 20 ساله بوده اما در بیانیه گام دوم یک برنامه دراز مدت 40 ساله را تنظیم کردند تا برنامه ها طبق این برنامه چهل ساله تنظیم و پیش برویم.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در پایان خاطرنشان کرد: خطاب گام دوم مردم و به خصوص جوانان است اما نظام برنامه‌ریزی می‌تواند خود را جدا از این برنامه بداند و برنامه های 5 ساله تنظیم کند./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات