۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۳۸۱۰۵
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با رسا:

بیانیه گام دوم به صورت جدی در نهادهای مختلف در حال بررسی است

بیانیه گام دوم به صورت جدی در نهادهای مختلف در حال بررسی است
حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان اینکه تمام محورهای بیانیه گام دوم فرهنگ‌ مبنا و دانش‌بنیان است، گفت: موضوع بیانیه به صورت جدی در نهادهای مختلف کشور در حال بررسی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، پرداختن به بیانیه گام دوم را ضروری دانست و گفت: موضوع بیانیه گام دوم انقلاب به صورت جدی در نهادهای مختلف کشور در حال بررسی است.

وی افزود: با گذشت یک سال از صدور بیانیه فضای گفتمانی با موضوع گام دوم انقلاب می گذرد و در محافل مختلف اعم از فضاهای مردم نهاد و نهادهای سیاست گذاری و برنامه ریزی کلان مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی و همچنین در فضای دستگاه‌ها و نهادهای برنامه ریزی کشور مانند سازمان برنامه و بودجه به صورت جدی موضوع گام دوم در حال پیگیری است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ادامه داد: در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و در ستاد نقشه جامع کشور و همچنین در ستاد هماهنگی مهندسی فرهنگی موضوع گام دوم طرح و ابعاد مختلف آن تبیین شده است؛ همانگونه که حضرت آقا توقع دارند مواجهه با این بیانیه نباید تشریفاتی و صوری باشد بلکه باید این بیانیه در دل نظام برنامه ریزی چهل ساله آینده کشور جای بگیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در بیانیه چهل سال نخست انقلاب اسلامی به عنوان گام نخست فرض شده است، گفت: چهل ساله بعدی انقلاب گام دوم بوده و بیانیه رهبر انقلاب ما را به یک برنامه ریزی چهل ساله هدایت می کند؛ به طور قطع برنامه ریزی چهل ساله پیچیدگی‌های خاصی دارد و نیازمند آن است که همه مولفه های دخالت کننده به چهل سال آینده انقلاب توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه به لحاظ برنامه ریزی راهبردی نگاه گام دوم نگاه مطلوب گرا است یعنی نقطه هدف را استقرار تمدن نوین اسلامی گرفته و بر مبنای آن نگاه مستقر تمدن نوین اسلامی یک نگاه پس‌نگر وجود دارد که نشان می دهد امروز باید چگونه مسیر را ادامه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی افزود: تمام راهبردهای هفت‌گانه که در گام دوم تبیین شده هفت راهبردی است که فرهنگ‌مبنا و دانش‌بنیان است به این معنا که باید بتواند در مسیر فرهنگ و زندگی مردم بنشیند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه فرهنگ یک امر فراگیر و فرابخشی است، بیان داشت: فرهنگ یک امر بخشی نیست که کنجی برای آن ترسیم شود و بگوییم در این نقطه باید اتفاق بیفتد.

وی افزود: دانش و علم و فناوری نیز پایه همه پیشرفت‌های ایران بوده و برای آن هفت راهبرد اساسی ترسیم شده که امیدوار هستیم قبل از تدوین برنامه پنج ساله هفتم، گام دوم بتواند ظرفیت های شاخصی خود را در حوزه های مختلف پیدا کند تا هشت برنامه آینده که برنامه آخرش برنامه چهاردهم است گام دوم ظرفیت سازی و اجرایی واقعی پیدا کرده باشد./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
احسنت
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
خواهشا اجرایی کنید
0
0