۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۳۸۳۲۷
رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت شمال کشور تبیین کرد؛

رسالت علما مقابل حربه های دشمن در ناامیدی امت اسلام

رسالت علما مقابل حربه های دشمن در ناامیدی امت اسلام
حجت‌الاسلام خیرخواه گفت: تقویت توکل، تقویت ارتباط با مردم، تقویت معنویت، ارائه خطبه های پرمحتوا و اغنا کننده از رسالت های علما در برابر هجمه دشمن در ناامید کردن مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام علی خیرخواه، رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت شمال کشور امروز در همایش «راهكارهاي اميدآفريني در امت اسلامي در گام دوم انقلاب» در زائرسراي رضوي با اشاره به آغاز چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی، گفت: در شرایط کنونی بهترین فرصت است که به تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازیم.

وی افزود: ضرورت دارد که برای نسل سه و چهار که دفاع مقدس و انقلاب را درک نکرده اند، موفقیت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و برکات آن را برای کشور و امت اسلامی تشریح کنیم.

حجت‌الاسلام خیرخواه با تأکید بر اهمیت تشریح شرایط قبل از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در قبل از انقلاب اسلامی جهان دو قطبی بود و باید تفکر غربی و یا شرقی می داشتیم و دین را موجب خمود و عقب ماندگی جامعه و منحصر به مسجد و مدرسه می دانستند در چنین شرایطی امام فرمودند: «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» و ادیان اسلامی در قرن بیستم با انقلاب اسلامی احیا و زنده شد.

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت شمال کشور افزود: امام همه بهانه ها را از دشمن گرفتند و بر مکتب اسلام و سنت پیامبر(ص) تأکید داشتند، نگاه امام نگاه محدود نبود و اشاره به امت واحده اسلامی داشت.

وی ادامه داد: انقلاب بعد از چهل سال به عقلانیت و بلوغ رسیده است و بعد از 41 سال نه تنها تضعیف نشده است بلکه در اوج قدرت قرار دارد، انقلاب باید بتواند همه نگاه های مستضعفین جهان را هدایت کند.

وی به تلاش دشمن برای ناامیدی امت اسلام اشاره و بیان داشت: دشمن از روز اول پیروزی انقلاب تا الان در صدد این است که موفقیت های جمهوری اسلامی را کم رنگ کرده و به دنبال یأس و ناامیدی جامعه باشند، دشمن با همه رسانه های خود جنگ روانی ایجاد کرده و در جامعه اثرگذار است و این نشان می دهد که علما نتوانستند به وظایف خود و همراهی با رهبری به خوبی عمل کنند.

حجت‌الاسلام خیرخواه برجسته کردن نظرات وحشت زا و ناامیدکننده را از حربه های دشمن برای ناامیدکردن مردم بیان و اظهار کرد: دشمن به دنبال تهمت و افترا است اما با بیان رهبری مردم اطمینان کرده و به راه خود ادامه می دهند، بحث امیدآفرینی و امید به آینده نیز در آموزه های دینی  اصل و اساس دارد.

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت شمال کشور به رسالت روحانیان و علما در برابر هجمه دشمن در مورد ناامید کردن مردم اشاره و ابراز کرد: تقویت توکلی که رهبری دارد، تقویت ارتباط با مردم به خصوص با نسل جوان، تقویت معنویت در جامعه، ارائه خطبه های پرمحتوا و اغنا کننده از رسالت های علما است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات