۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۶۳۸۳۹۷
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

مشکلات امروز انقلاب به انتخاب های غلط ما بر می گردد

مشکلات امروز انقلاب به انتخاب های غلط ما بر می گردد
استاد حوزه علیمه گفت: مشکلات امروز جامعه ما مربوط به انقلاب نیست، بلکه مربوط به انتخاب های غلط ما در انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری شامگاه سه شنبه در محفل "انس با قرآن" همراه با گفتمان انقلاب اسلامی که در آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر برگزار شد، با ذکر سه اصل قرانی برای یاری انقلاب اسلامی بیان کرد: همه ما می دانیم انقلاب اسلامی بالاتر از انقلاب پیامبر گرامی (ص) و حضرت علی (ع) نیست اما معاویه با همراهی عمروعاص کاری کرد که انقلاب پیامبر (ص) در زمان حضرت  علی (ع) دجار مشکل شد.

استاد حوزه علمیه افزود: او به وسیله عمرو عاص با شایعه و دروغ کاری کرد که چشم ها امام علی (ع) را نبیند و گوش ها صدای ایشان را نشنوند و البته این اقدام آنان موفقیت آمیز بود تا جایی که وقتی حضرت علی (ع) در مسجد شهید شدند مردم گفتند مگر علی نماز می خوانده است.

وی با بیان اینکه علت اینکه معاویه توانست، امام را در ذهن جوانان ملعون و بی نماز حلوه داد، گوش دادن مردم به خبرهای شایعه بود؛ اظهار داشت: در انقلاب اسلامی ما ۴۱ سال است عمرو عاص و معاویه های زمان به مردم خبر دروغ می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در ادامه بیان کرد: اکنون ۱۰ ها شبکه ماهواره ای فارسی زبان علیه رهبری و روحانیت دروغ پخش می کنند.

وی با اشاره آیه ۶ سوره حجرات در خصوص اخبار دروغ گفت خدا در: قرلن در این آبه می فرماید: "ای مردم وقتی کسی دروغی به شما گفت باور نکنید" که متاسفانه مردم باور می کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مردم زمان پیامبر (ص) به دروغ ها گوش دادند لذا از پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) جدا شدند و اگر در زمان حاضر مردم ما به دروغ های بی بی سی و صدای امریکا گوش دهند از ولایت جدا می شوند.

وی بیان کرد: بی بی سی می خواهد از شاه یک اسطوره بسازد و سردار سلیمانی را که ۴۱ سال در جبهه های جنگ بود و اجازه نداد یک وجب از خاک کشور ما دست دشمن بیفتد و در کنار آن اجازه نداد سوریه و عراق دست دشمن بیفتد، را تروریست میداند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه همان تبلیغاتی که حضرت علی (ع) را بی نماز جلوه دهد می تواند افراد خوب  کشور را جلاد نشان دهد؛ اظهار داشت: آیت الله حسن زاده عاملی توصیه کردند چشم و گوشتان به دهان رهبر معظم انقلاب باشد چرا که ایشان چشم و گوششان به دهان امام زمان (عج) است.

وی در خصوص درس دوم قرانی بیان کرد: آیه ۲۵۵ سوره بقره است که در این آیه خدا می فرماید: "هر کس با ولایت باشد در نور حرکت می کند و هر کس بی ولایت باشد در تاریکی است"، ولایت بعد از پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) هستند و مردم وقتی از حضرت علی (ع) جدا شدند در تاریکی افتادند.

استاد حوزه علیمه قم با اشاره به فرمایش حضرت زهرا (س) که فرمودند: اگر همه با علی بودند یک‌ گناه انجام نمی شد؛ اظهار داشت: ما در انقلاب اسلامی از اول  پشت سر ولایت قرار گرفتیم، مردم با نور ولایت حرکت کردند و  اعتقاد ما بر این است نورانی ترین مردم دنیا مردم ایران هستند  که با همه گرفتاری ها معنویت ما از همه جا بیشتر است اما کمی تاریکی داریم که این تاریکی ها مربوط به این است که به آنچه که ولایت فقبه به ما می گویند عمل نمی کنیم.

وی بیان کرد: مشکلات امروز کشور مربوط به انقلاب و ولایت نیست بلکه مربوط به انتخاب های ما است، اگر ما در انتخابات افراد متخصص و صالح را انتخاب کنیم مشکلات در کشور کاهش پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به بحث سوم قران گفت: خدا در آیه ۷ سوره محمد می فرماید اگر برای یاری دبن خدا آماده شدید و خدا را یاری کردید خدا شما را یاری می کند.

وی با طرح این پرسش که چه کسانی خدا را یاری می کنند؛ افزود: افرادی چون سردار سلیمانی با مقاومت و اخلاص و ساده زیستی خدا را یاری می کنند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: جوانان ما در ازدواج اگر ارزشهای دین خدا را یاری کنند خدا آنها را در زندگی یاری می کند.

امیر خاکراه
ارسال نظرات