۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۶۳۹۴۲۰
آیت الله علم الهدی:

مدیران حوزه علمیه با تمام توان طلبه عالم و مهذب پرورش دهند

مدیران حوزه علمیه با تمام توان طلبه عالم و مهذب پرورش دهند
امام جمعه مشهد گفت: مدیریت آموزشی حوزه علمیه کار تشریفاتی و منصب و مقام نیست، کسی به عنوان مدیر آموزشی تا به حال موفق بوده که از صبح تا شب پای کار بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در اجلاس سراسری مدیران حوزه علمیه خراسان که امروز در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد، گفت: هر کسی‌که مسئولیت شهر، مدرسه یا حوزه را دارد طبیعی است که مدیر یک پایگاه از نیروگاه های امام زمان(عج) است، در بین همه سمت هایی که در روحانیت وجود دارد، این سمت خطیر ترین سمت ها و از بالاترین موقعیت ها است.

وی افزود: جلسه امروز علمی نیست، جلسه هم اندیشی در مسئله مدیریت بهتر آموزشی در یک حوزه است، در عرصه روحانیت مسئولیت های اجتماعی به صورت مسئولیت فردی است، هر فردی در مسئولیت اجتماعی کاری انجام می دهد به عنوان مثال من به عنوان نماینده ولی فقیه یک نفر هستم و یک کار را انجام می دهم.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: شما در مسئله مدیریت آموزشی تنها نیستید. در مسئله نیروسازی برای اسلام و انقلاب یک نفر نیستیم بلکه ما به صد نفر تکثیر شده ایم، در شعاع مدیریت آموزشی شما ۲۰۰ طلبه رشد می کند، هیچ کاری با عظمت تر از این کار نیست.

وی با اشاره به بنیان گذاری دانشگاه امام صادق(ع)، افزود: 23 سال از مقطع مهم زندگی خودم را صرف این دانشگاه کردم و نتیجه نیز این محصول شد، نظام از هیچ دانشگاهی به اندازه این دانشگاه تغذیه نمی کند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان یادآور شد: مدیریت آموزشی کار تشریفاتی و منصب و مقام نیست، کسی به عنوان مدیر آموزشی تا به حال موفق بوده که از صبح تا شب پای کار بوده است.

وی با بیان این که مدیران باید همه ظرفیت وجودی خود را در همین کار بریزند، افزود: این کار کمی نیست، شما نیرو برای امام زمان(عج) پرورش می دهید و این در شرایط فعلی کار سختی است، جهانی شدن اسلام را دنیای استکبار استشمام می‌کند و با همه قدرت بر سر اسلام ریخته است، استکبار تنها رقیب خود را اسلام می داند.

آیت الله علم الهدی متذکر‌ شد: در چنین اوضاعی مدیریت بخشی از پایگاه های امام زمان را عهده دار شده ایم و نباید در کنار آن کارهای دیگری داشته باشیم، مدیریت آموزشی مدیریتی است که باید نیرو بگذارید اگر نیرو نگذاشتید جواب حضرت را نمی توانید بدهید.

وی با اشاره به اینکه تنها مسئله آموزشی نیست بلکه مسئله پرورش نیرو در کنار آموزش مطرح است، اظهار کرد: طلبه جوان ۱۵ساله نیست که تربیتش کنیم، پرورش یک نیروی کار آمد یک نوع پرورش خاصی است یعنی شما باید فضایی ایجاد کنید که این نیرو از نظر فکری و فرهنگی طلبه را پرورش دهد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: برنامه تربیتی از طریق موعظه و نصیحت کارآمد نیست، حرف زدن چقدر موثر است؟ طلبه در درس اخلاق چقدر گوش می دهد؟ مهم این است که فضاسازی شود.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: جوی باید ایجاد شود که از نظر اجتماعی، سیاسی و بینش های خاص بصیرتی طلبه را پرورش‌ دهد و باعث شود نیروی آگاه و مجاهد با انگیزه حرکت جهادی تربیت شود، این فضا را ایجاد کردن و با این کیفیت کار کردن نیاز به مدیریتی دارد که روز و شب از مدرسه بیرون نرود.

وی افزود: اگر بنا شد شما عزیزان نتوانید این کار را انجام دهید چه کسی می‌تواند؟ همه معتقدیم سرباز امام زمان(عج) هستیم و عهده دار مدیریت چند نفر شده ایم، باید ببینیم چگونه مدیریت می کنیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات