۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۳۹۵۶۰
آیت الله سعیدی:

بدخواهان آرزوی جدایی مردم از نظام را به گور می برند|نامزدها وعده دروغ ندهند

بدخواهان آرزوی جدایی مردم از نظام را به گور می برند|نامزدها وعده دروغ ندهند
امام جمعه قم با تأکید بر این که نامزدها باید از دادن وعده های پوچ و دروغ پرهیز کنند، گفت: مردم هوشمند هستند و فریب وعده های دروغ و توخالی را نمی خورند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به حضور حماسی و گسترده ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن گفت: مردم با حضور خود وفاداری به انقلاب و آرمان ها و ارزش های نظام را اعلام کردند و از آزمون نخست خود سربلند بیرون آمدند.

وی افزود: 22 بهمن امسال یکی از درخشان ترین روزهای انقلاب بود و پیام های مهمی را در بر داشت، حضور مردم با خانواده و فرزندان این معنا را در اذهان جهانیان ایجاد می کند که انقلاب اسلامی ایران با ایمان تک تک این مردم در شهر و روستا گره خورده است.

امام جمعه قم با بیان این که حضور مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن نشانه احساس مسؤولیت برای دفاع از انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: تأثیرگذاری چنین اجتماعات عظیمی در روز مشخص و به صورت سراسری و خودش حکایت از آن دارد که انقلاب اسلامی نه تنها قدرت بسیج کنندگی خود را حفظ کرده بلکه آن را به اقصی نقاط کشور گسترش داده است.

وی ادامه داد: سخن دشمن از ابتدای انقلاب تا امروز این بوده که ملت را باید از نظام جدا کرد اما پیام حضور مردم در جشن عظیم ملی 22 بهمن به دشمنان اسلام و ایران این است که آرزوی جدایی مردم از انقلاب و نظام را به گور خواهند برد.

آیت الله سعیدی ابراز داشت: آفرین بر مردم ایران که در این امتحان بزرگ با عزت و اقتدار پیروز شدند و آزمون نخست را با بهترین نمره پشت سر گذاشتند اما آزمون مهم دیگری پیش رو داریم که حضور پرشور ملت در انتخابات مجلس شورای اسلامی است که قواعد، ساختار و آداب خود را دارد.

وی عنوان کرد: باید مردم و نامزدهای انتخاباتی و هواداران آن ها خود را ملزم به رعایت قواعد ضوابط بدانند تا این امتحان بزرگ هم به خوبی پشت سر گذاشته شود، کسب رأی برای نامزدها هرچند رمز موفقیت در انتخابات است اما این رأی باید حلال باشد یعنی با رعایت اصول شرعی و اخلاقی کسب شده باشد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخاباتی به جای توهین، تخریب و دروغ پردازی علیه رقیب خود و دستگاه های نظام، باید تلاش کنند از طریق ارائه برنامه ها شایستگی خود را برای تصدی این منصب خطیر اثبات کنند.

وی اضافه کرد: مواجهه صادقانه با مردم یکی از ضرورت های اصلی سلامت رقابت های انتخاباتی است، نامزدها باید به این موضوع پایبند باشند؛ دادن وعده های دروغ و غیر عملی به مردم یکی از شاخص های تشخیص مردم است؛ مردم هوشمند هستند و فریب وعده های دروغ و توخالی برخی نامزدها را نمی خورند.

آیت الله سعیدی با بیان این که دستگاه های نظارتی باید با تخلفات انتخاباتی برخورد کنند، گفت: دستگاه های نظارتی نباید اجازه دهند عده ای با دادن وعده های دروغ و غیر عملی رأی مردم را بربایند و در مجلس به زد و بند بپردازند.

وی افزود: هزینه های میلیاردی تبلیغاتی برای رفتن به مجلس یکی از روش های غلط و خطرناک است چون بدون شک کسی که با چنین هزینه های سنگینی به مجلس راه پیدا می کند اگر مال خودش باشد به فکر جبران خواهد بود و اگر از جریانی گرفته باشد وامدار آن جریان خواهد شد و برای پرداخت بدهی خود چه خیانت ها و ظلم هایی که مرتکب نمی شوند و تن به امضای ذلت بار سندهایی می دهند که ننگ است.

امام جمعه قم با تأکید بر شناسایی نماینده اصلح اظهار داشت: یکی از راه های تشخیص نماینده اصلح این است که به حامیان و اطرافیان آن توجه کند، باید دید خود کاندیداها نیز از چه کسانی حمایت و طرفداری می کنند، آیا طرفدار مستضعفان و ملت هستند یا از دیگران حمایت می کنند، همچنین باید دید چه کسانی از این کاندیداها حمایت و طرفداری می کنند.

وی ادامه داد: اگر رسانه های خارجی و دشمنان قسم خورده انقلاب و قاتلان حاج قاسم سلیمانی از کاندیدا یا جریانی حمایت کردند باید بدانیم که جای این جریان و کاندیدای آن در کرسی مقدس مجلس شورای اسلامی نیست، مردم ما نه تنها چنین نماینده ای را به مجلس نمی فرستند بلکه او را به زباله دان خواهند انداخت.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه ویژه شهر مقدس قم ابراز داشت: در روایات تأکید بسیاری درباره شهر مقدس قم صورت گرفته و قم به عنوان آشیانه اهل بیت(ع) معرفی شده است، منظور از حرم صرفا بقعه مبارکه نیست بلکه سراسر شهر قم حرم اهل بیت(ع) است.

وی عنوان کرد: معنای حرم این است که قم دارای جایگاه و احترام خاص و حامیان خاصی است، قم از سوی خداوند متعال حجت بر بلاد دیگر قرار داده شده است و این شهر را در حال استضعاف رها نمی شود و به اراده الهی ملائکه بلا را از این شهر دور می کنند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: علم در قم ظهور پیدا می کند و از این شهر به تمام نقاط عالم منتشر خواهد شد، قم آشیانه آل محمد(ص) و پناهگاه شیعیان است، با این اوصاف همه ساکنان، مسؤولان، نهادها و زائران باید حریم این شهر را بشناسند و حرمت قم را حفظ کنند.

وی اضافه کرد: قم افزون بر ویژگی های خاصی که بیان شد، مرکز انقلاب و حوزه علمیه و حضور مراجع است، مراجع تقلید خط قرمز هستند و هیچکس حق عبور از این خط قرمز را ندارد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) همچنین میلاد مبارک حضرت زهرا(س) را تبریک گفت و بر لزوم تبعیت جامعه اسلامی از سیره آن حضرت تأکید کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات