۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۳۹۹۵۸
حجت الاسلام شفیعیان مطرح کرد؛

نتایج نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

نتایج نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
حجت الاسلام شفیعیان گفت: در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ۳۵۰ جلد کتاب منتشره از سوی مجموعه‌های وابسته به دفتر تبلیغات به معرض نمایش درآمد.

حجت الاسلام محمد جواد شفیعیان دبیر اجرایی اولین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزار رسا در اصفهان، درباره نحوه شکل‌گیری این نمایشگاه اظهار کرد: قرار بود مسئولان پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی برنامه‌ای برای معرفی دستاوردهای پژوهشی این مرکز در یک سال اخیر تدوین کرده و در هفته پژوهش اجرا کنند، ولی در نهایت زمان اجرای آن به دهه فجر موکول شد.

وی افزود: اصل برگزاری نمایشگاه به بیانیه گام دوم انقلاب و بخش دوم این بیانیه با موضوع علم و پژوهش برمی‌گردد. با این نگاه تصمیم گرفتیم که فعالیت‌های پژوهشی را معرفی کنیم، چون ماموریت یک پژوهشگاه و پژوهشکده، انجام فعالیت‌های پژوهشی است و باید بستری برای معرفی این فعالیت‌ها فراهم شود.

نمایشگاه بستری مناسب برای معرفی فعالیت های دفتر تبلیغات بود

دبیر اجرایی اولین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: این نمایشگاه بستر مناسبی برای معرفی فعالیت‌های پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم بود. علاوه بر این، رویدادهای جنبی نمایشگاه مثل رونمایی از کتاب، تقدیر از پژوهشگران برتر و برگزاری نشست‌های علمی نیز فرصت خوبی برای معرفی دستاوردها ایجاد کرد.

حجت الاسلام شفیعیان ادامه داد: در این نمایشگاه، علاوه بر پژوهشکده الهیات و خانواده که در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مستقر است، 10 پژوهشکده دیگر که زیرمجموعه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم هستند، شرکت کردند و ما به نمایندگی از آنها در اصفهان، دستاوردهای یک سال اخیرشان را به نمایش گذاشتیم. دو موسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) و مجتهده امین نیز در برگزاری این نمایشگاه مشارکت داشتند و فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهشی یک سال اخیر خود از جمله پایان‌نامه‌های دفاع شده طلاب و دانشجویان را به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه نرم افزاری و فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار کرد: بخش فناوری و اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان نیز فعالیت‌های خود مثل سبد قرآنی، سامانه سامع و نرم‌افزار روزبرگ را در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشت. همچنین اداره فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در این نمایشگاه فعالیت‌های گروه‌های مجازی وابسته به دفتر را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

دبیر اجرایی اولین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: ما از مراکز علمی، مدارس علمیه، مدیران مراکز حوزوی و مسئولان مختلف شهر اصفهان برای شرکت در مراسم افتتاحیه و بازدید از این نمایشگاه دعوت کردیم.

رونمایی از درسنامه اخلاق آیت الله مظاهری

وی در ادامه افزود: در کنار نمایشگاه، برنامه ویژه‌ای با عنوان دیدار با اصحاب قلم برگزار شد و طی آن، محققان و پژوهشگران مرتبط با دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از جمله اعضای هیئت علمی پژوهشکده الهیات و خانواده، آخرین کتاب منتشر شده خود را در برنامه‌ای یک ساعته معرفی کردند و به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ دادند.

حجت الاسلام شفیعیان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در تاریخ ۱۳ بهمن با برگزاری آیین افتتاحیه آغاز به کار کرد که سخنران ویژه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک‌زایی، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بود و ایشان به صورت ویژه توجه و حمایت خود را از پژوهشکده الهیات و خانواده اعلام کردند. در مراسم افتتاحیه، از کتاب‌های تازه منتشر شده پژوهشکده الهیات و خانواده رونمایی شد که مهم‌ترین آنها، کتاب درسنامه اخلاق حضرت آیت‌الله مظاهری بود و نسخه‌هایی از آن به حاضران در مراسم افتتاحیه اهدا شد.

وی به برگزاری نشست‌های علمی با همکاری موسسات آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اشاره کرد و گفت: در تاریخ ۱۴ بهمن، اداره کل فرهنگی تبلیغی؛ در روز ۱۵ بهمن، مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی و موسسه علامه مجلسی(ره) و در ۱۶ بهمن، موسسه مجتهده امین نشست‌هایی را با اساتید مختلف برگزار کردند. از دیگر فعالیت‌های جنبی نمایشگاه می‌توان به تقدیر از اعضای هیئت علمی پژوهشکده الهیات و خانواده و تعدادی از محققان موسسه مجتهده امین اشاره کرد.

دبیر اجرایی اولین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: با توجه به حمایت‌های رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، امیدواریم بتوانیم برای سال‌های آینده، هم مکان وسیع‌تر و هم غرفه‌های جذاب‌تری را برای برپایی نمایشگاه پیش‌بینی کنیم و در صورت فراهم شدن شرایط، از سایر مراکز حوزوی برای برپایی غرفه در نمایشگاه دعوت به عمل آوریم.

وی اضافه کرد: بازدیدکنندگان بعضا از فضاسازی نمایشگاه و برنامه‌ها و کتاب‌های عرضه شده در آن ابراز رضایت کردند. همچنین در این نمایشگاه، تمامی کتاب های تازه منتشر شده در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهشکده الهیات و خانواده و دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با ۳۰ درصد تخفیف برای فروش به علاقمندان عرضه شد.

حجت الاسلام شفیعیان خاطرنشان کرد: معرفی فعالیتهای پژوهشی بخشهای مختلف دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از جمله پژوهشکده الهیات و خانواده، معرفی فعالیتهای پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ایجاد هم افزایی در بخشهای پژوهشی، آموزشی، فناوری اطلاعات و اداره فضای مجازی دفترتبلیغات اسلامی اصفهان از جمله دستاوردهای این نمایشگاه بوده است./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات