۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۶۴۱۵۱۲
مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم کوهدشت:

حوزه علمیه از اعتماد مردم به روحانیت حفاظت کند

حوزه علمیه از اعتماد مردم به روحانیت حفاظت کند
مدیر حوزه علمیه کوهدشت با اشاره به رسالت حوزه در قبال مردم و جامعه، گفت: اعتماد مردم به حوزه سبب رشد و بالندگی در زمینه های مختلف شده و باید این اعتماد حفظ و حراست شود.

حجت الاسلام محمدرضا سبحانی، مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم کوهدشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حوزه به عنوان مادر و مولد انقلاب در تحقق راه انقلاب و آرمان های امام راحل رسالت خطیری بر دوش دارد.

وی افزود: حوزه و روحانیت وظیفه خطیری در قبال انقلاب بر دوش دارند و نباید استقبال مردم از روحانیت و حوزه را نادیده گرفت و همواره باید در خدمت به مردم انجام وظیفه کرد.

مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم کوهدشت خاطرنشان کرد: مردم بر اساس اعتمادی که به روحانیت داشتند، گوش به فرمان امام راحل بودند و هر دستوری امام(ره) صادر می کرد انجام می دادند و این مهم نشأت گرفته از اعتماد کامل مردم به روحانیت و مرجعیت بود.

وی ادامه داد: این اعتماد مردم نسبت به روحانیت ثمره هزار و 400 سال کار روحانیت است که سبب جلب اعتماد مردم شد و در طول این 40 سال گذشته نیز اگر از گردنه های سختی عبور کردیم در سایه پیروی از رهبری و وحدت مردم بوده است.

حجت الاسلام سبحانی تأکید کرد: اگر زمانی این اعتماد خدشه دار شود و مردم اعتمادشان از بین برود این اتحاد و وحدت بین مردم نیز به از بین می رود و انقلاب در خطر می افتد.

وی با بیان اینکه دین مردم در دست علما و روحانیت، اقتصاد در دست بازاریان و تجار و جان مردم در دست پزشکان است، اظهار داشت: روحانیت با انجام رسالت خطیری که در قبال مردم و انقلاب بر دوش دارند نباید اجازه بدهند که این اعتماد از بین برود.

مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم کوهدشت خاطرنشان کرد: وحدت و همبستگی بین مردم که عامل اصلی پیروزی انقلاب در صحنه های مختلف بوده و باید با تمام تلاش در حفظ و تقویت این وحدت گام برداشت./9451/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
ابراهیم بهروج
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
جریان انحرافی ... مجدد در فضای مجازی بشدت فعال شده است خوب است در خصوص این فرقه انحرافی مطالب جدید کار کنید
0
0