۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۶۴۲۲۴۰

اطلاعیه مهم معاونت آموزش حوزه های علمیه

اطلاعیه مهم معاونت آموزش حوزه های علمیه
اطلاعیه مهم معاونت آموزش حوزه های علمیه درباره تعطیلی دروس و نیز استفاده از شیوه های آموزش مجازی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، معاونت آموزش حوزه های علمیه درباره تعطیلی دروس و امتحانات حوزه های علمیه و نیز شیوه های استفاده از فضای مجازی برای تدریس و تحصیل اساتید و طلاب اطلاعیه ای صادر کرده که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با توجه به تاکید دین مبین اسلام و بر اساس نظرات مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه نسبت به حفظ صحت و صیانت از سلامت مردم و جامعه، به ویژه آنگاه که جان انسانها در معرض تهدید باشد، و لزوم پیشتازی حوزه ها در رعایت امور بهداشتی جهت کنترل و پیشگیری ویروس کرونا و نیز ضرورت حضور طلاب و روحانیت در صحنه امداد به مردم و آسیب دیدگان در همه ابعاد مادی و روحی و معنوی، نکاتی به عنوان تاکید و توصیه، محضر طلاب، اساتید، مدیریت های استانی و مدارس تقدیم می شود:


۱ - تعطیلی درس ها به صورت انبوه و تجمعی در تمام سطوح و مقاطع، تا عادی شدن شرائط و عبور از این مرحله ادامه خواهد یافت. همچنین هر نوع فعالیت آموزشی مانند امتحان، نشست های علمی که مستلزم تجمع باشد، مدیریت و به زمانی دیگر موکول شود.


۲- مسئولان و مدیران حوزه ها تدابیری اتخاذ کنند تا فعالیت های آموزشی و علمی طلاب در هیچ یک از سطوح متوقف نگردد بلکه با استفاده از شیوه های جایگزین ( تدریس از راه دور، استفاده از شبکه های اجتماعی داخلی، بهره گیری از دروس بارگذاری شده در سامانه ها و ...) فعالیت های علمی طلاب محترم به گونه ای ساماندهی شود که حتی الامکان برنامه های تمام سال محقق و عقب ماندگی های احتمالی جبران گردد. روشن است تمام فعالیت های جایگزین تا رسیدن به شرائط عادی رسمیت داشته و در پرونده تحصیلی ثبت می گردد.


۳- مدیریت های استانی، حسب اقتضائات منطقه ای با لحاظ تمام جوانب و رعایت مصالح، نسبت به کمیت تعطیلات و نحوه فعالیت های آموزشی و علمی طلاب، تصمیم گیری کنند.


۴- حوزه های علمیه بر اساس رسالت ذاتی خویش، همواره در شدائد و سختی ها در کنار مردم عزیز بوده و هست. امروزه نیز که ملت بزرگ ایران به یکی دیگر از ابتلائات دچار شده است حوزه های علمیه وظیفه خود می داند در کنار پزشکان عزیز و پرستاران گرامی که در خط مقدم این جبهه قرار گرفته اند، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزند. همینجا فرصت را مغتنم شمرده از همه مدیران و استادان و همکارانی که زمینه تداوم آموزش و برنامه ها را فراهم آوردند بویژه از اساتید سطوح عالی و خارج قم که به ارائه درس ها از طریق فضای مجازی و ارتباط با شاگردان خود اهتمام ورزیدند، صمیمانه تقدیر و تشکر می نماییم.

همچنین از همه طلاب محترمی که به صورت گروه های جهادی متعدد، در عرصه مبارزه با کرونا و امداد و مشاوره به نیازمندان در بیمارستان ها و نیز در میدان امداد به سیل زدگان حضور یافته، به خدمت رسانی مشغول شده اند تشکر و سپاسگزاری می شود.

انتظار می رود به پاس زحمات این عزیزان همه دست اندر کاران امور آموزشی و مسئولان ذی ربط استانی و مدارس، ضمن ارج نهادن به این از خود گذشتگی ها و ایثار، آنان را مورد لطف و عنایت قرار داده، در امور آموزشی تسهیلات لازم را نسبت به آنان اعمال نمایند.


۵. بزودی دستور العمل جامع امتحانات و دیگر امور آموزشی نیز ابلاغ خواهد شد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات