۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۶۴۷۲۲۸

کتابفروشانِ مظلوم

کتابفروشانِ مظلوم
هدف از نوشتن این متن جدولی است که معاونت اقتصادی وزارت رفاه تعاون، کار و امور اجتماعی منتشر کرده است، جدولی که ۵۰ شغلی که از ویروس کرونا آسیب دیدند در آن آمده اما خبری از کتابفروشی‌ها نیست وباید دید چرا این اتفاق افتاده است؟

به گزارش خبرگزاري رسا، مطمئنا این روزها خیلی از مشاغل با توجه شرایط پیش آمده ضرر کردند و برایشان مشکلات زیادی به وجود آمده است.

یکی از مشاغل که در این روزهای کرونایی ضرر و زیان زیادی دیده است، کتابفروشان هستند. بله مطمئنا آنلاین فروختن به آنها کمک کرده است اما نمی‌تواند کمک زیادی به کسب و کارشان بکند.

قرار بود خانه کتاب در نوروز ۹۹، طرح عیدانه را برگزار کند که همراه با این طرح بتواند کمکی به فروش کتاب‌ها داشته باشد. اما با وجو کرونا نه از عیدانه خبری شد و همان فروش حداقلی را هم نداشتند و فقط برای اینکه کسب و کارشان نخوابد فروش آنلاین گذاشتند که طبیعتا خرج کارمندان اندک‌شان هم نمی‌شود.

حالا هدف از نوشتن این متن جدولی است که معاونت اقتصادی وزارت رفاه تعاون، کار و امور اجتماعی منتشر کرده است، جدولی که ۵۰ شغلی که از ویروس کرونا آسیب دیدند در آن آمده اما خبری از کتابفروشی‌ها نیست وباید دید چرا این اتفاق افتاده است؟

آیا وزارت ارشاد اطلاعات لازم در مورد کتابفروشی‌ها را به این وزارتخانه نداده است تا در این لیست قرار بگیرند؟

مطمئنا وظیفه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، اتحادیه ناشران و دیکر صنوف صنف نشر این است که ضررهای این چند وقت را محاسبه کنند و‌در اختیار بخش اقتصادی دولت قرار بدهند تا برای نشر و کتابفروشان هم تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

خودمانیم کتاب همیشه مظلوم است. کاش در این روزها که نمی‌‌دانیم قرار است چقدر طول بکشد،بیشتر حواس‌مان جمع کتابفروشان و اهالی نشر باشد که با دلسوزی پای این کار سخت مانده‌اند./1360/

ارسال نظرات