۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۴۸۲۶۰
کرونا از تهدید تا فرصت؛

حیرت غرب از شرمساری کرونا در برابر شکوه ایثار و مهرورزی جهادگران ایرانی

حیرت غرب از شرمساری کرونا در برابر شکوه ایثار و مهرورزی جهادگران ایرانی
حجت الاسلام ارشاد با بیان اینکه کرونا شرمسار از شکوه ایثار جهادگران سلامت و طلاب جهادی است، گفت: مجاهدت و همدلی ایرانیان موجب حیرت غرب وحشی شده است.

حجت الاسلام حمید ارشاد معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره ویژگی شیوه مواجهه مسؤولان، گروه های جهادی و مردم ایران در مقابله با کرونا در قیاس با کشورهای دیگر، گفت: نگاه مردم عزیز ایران در مواجهه با ویروس کرونا نگاه الهی و دینی برخاسته از حس نوع دوستی، تعاون مبتنی بر تقوا است.

وی افزود: این بینش و نگاه الهی و جهادی است که در پیشگیری و قطع زنجیره شیوع این ویروس منحوس موثر و کارگر خواهد بود.

حجت الاسلام ارشاد بیان داشت: تفاوت عمده مسؤولان جمهوری اسلامی ایران با مسؤولان سایر کشورها از جمله کشورهای اروپایی و غربی در مواجهه با این مساله عمدتا برپایه نگاه مادی و قوانین بشری استوار است و بیش از وظایف ابتدایی اصلا اهل ایثار و مجاهدت نیستند که در این مسیر با جانفشانی به نجات جان انسان‌ها فکر کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: این روزها دنیا در حال تماشای صحنه های زیبای ایثار و فداکاری است که در جمهوری اسلامی ایران توسط گروهای جهادی از کادر درمانی گرفته تا عموم مردم از جمله طلاب جهادی خلق می شود؛ امروز طلاب جهادگر با همه توان جان خویش را در طبق اخلاص قرار دادند تا با جانفشانی به مردم خدمت رسانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه کرونا شرمسار از شکوه ایثار و مهرورزی اقشار مختلف مردم ایران از جمله طلاب عزیز است، گفت: این افق دید توحیدی و ربانی است که این قدرت، توان، شجاعت و شهامت را در انسان ایجاد می‌کند تا در خط مقدم برای رضای الهی تا پای جان ایستادگی کند.

حجت الاسلام ارشاد ادامه داد: این ایثار و از خودگذشتگی از آموزه های الهی اسلام جوشش می گیرد چرا که دستگیری و کمک به بندگان خدا از مهم ترین راه های وصول به قرب به شمار می رود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران افزود: در کشورهای غربی رفع تکلیف و شانه خالی کردن از رسالت ذاتی کمک به بیمار اصل اولی بوده که نشان از انحطاط روز افزون انسانیت و ارزشهای هویتی انسان دارد.

وی اضافه کرد: درحالیکه در نگاه متمدن اسلامی کمک به بیمار و عیادت بیمار و تفقد از مریض از بالاترین مکارم اخلاقی شمرده شده و عامل رشد معنوی انسانها می شود.

حجت الاسلام ارشاد در پایان خاطرنشان کرد: امروز مردم فهیم و متدین اسلامی به سان دفاع مقدس با یراق کامل تحت منویات رهبر انقلاب با توان مضاعف این ویروس منحوس را به آستانه شکست کشانده و جلوه‌هایی از ایثار، رشادت، مجاهدت، همدلی و حس نوع دوستی را در عرصه بین الملل به نمایش گذاشته‌اند و موجب حیرت نگاه غرب وحشی شدند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات