۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۴۸۳۰۹
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان:

نماز اول وقت در آموزش و پرورش نهادینه شود

نماز اول وقت در آموزش و پرورش نهادینه شود
امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه نماز اول وقت در آموزش و پرورش نهادینه شود، گفت: در راستای این نهادینه‌سازی معلمان و کادر مدرسه در صفوف اول و مقدم نماز اول وقت باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز، ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار داشت: خداوند فرصت‌های بی بدیلی از جمله ماه مبارک رمضان را در اختیار انسان قرار داده که از طریق آن می‌تواند به مقام عبودیت و بندگی برسد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به رذالت‌های اخلاقی ایجاد شده برای انسان، بیان داشت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای پالایش و طهارت از این رذالت‌ها است در همین راستا باید خود را برای این ماه آماده کنیم.

امام جمعه اهواز به جایگاه بی‌بدیل آموزش و پرورش بعد از خانواده در تربیت فرزندان اشاره و تاکید کرد: باتوجه به این جایگاه باید به نماز اول وقت در مدارس و ادارات توجه ویژه‌ای صورت گیرد و خیر و برکتی که خداوند در نماز وقت اول قرار داده، در چیز دیگری وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اشاره و عنوان کرد: همزمان با ایجاد ظرفیتی برای رفع این کمبود، برخی از نمایندگان مجلس سوء استفاده می‌کنند و در هنگام جذب شاخصه‌های لازم در نظر گرفته نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در زمینه کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش از منتخبان مجلس شورای اسلامی باید خواسته شود تا اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه معلم تربیت شده مکتب اسلام متوجه نماز اول وقت است، خاطرنشان کرد: اگر فرزندان خود را از دوران طفولیت به نماز اول وقت تمرین دهیم، در هر جایگاهی که قرار می‌گیرند، نماز برای آن‌ها مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به اینکه نماز اول وقت در آموزش و پرورش نهادینه شود، افزود: در راستای این نهادینه‌سازی معلمان و کادر مدرسه نیز در صفوف اول و مقدم نماز اول وقت باشند.

امام جمعه اهواز به تعطیلی موجود در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در جهت کاهش این تعطیلی‌ها تلاش لازم انجام شود. همچنین در استانی که سیستم سرمایشی حکم اکسیژن برای آن دارد، باید اداره نوسازی مدارس در تامین سیستم سرمایشی تلاش جدی انجام دهد تا فضای آموزشی مناسبی ایجاد شود.

وی درباره حقوق معلمان، اظهار داشت: باتوجه به تورم ایجاد شده، حتی الامکان برای معلمین عزیز که تربیت فرزندان کشور را برعهده دارند باید پیگیری لازم انجام و توجه ویژه‌ای به حقوق آن‌ها داشته باشیم./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
منتقد
Iran, Islamic Republic of
۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۱
درختکاری رو هم نهادینه کنید
0
0