۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۵۰۷۰۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

خدمت به کارگران در زمره برترین عبادات است

خدمت به کارگران در زمره برترین عبادات است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اهتمام مسؤولان نسبت به رفع مشکلات جامعه کارگری، گفت: خدمت به کارگران در زمره برترین عبادات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در دیدار مدیرکل و معاونین تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، ضمن تبریک روز کارگر و هفته کارگر افزود: اگر به ریشه قضیه بنگریم مشاهده خواهیم کرد که آنچه می‌بینیم دسترنج کارگران است و همه هرچه داریم از آثار کار است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: شما مسؤولین که مسئولیت مستقیم با کارگران را دارید، آنچه از دستتان برمی‌آید و قانون به شما اجازه می‌دهد، برای این قشر ضعیف کارگر خدمت کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه کشور به بازوی کارگران متکی است، گفت: به قشر کارگر خدمت کنید که این خدمت کردن عبادت بزرگی است و در انجام آن غفلت نکنید زیرا وزر و وبال بزرگی خواهد بود.

وی افزود: فلسفه وجودی ما این است که موانع را از سر راه بندگان خدا برداریم تا بتوانند کار کنند، لذا اینکه یک جوان بیکار می‌ماند طبعاً یا من و یا شما و یا مسؤول دیگری کم‌کاری کرده است.

امام‌جمعه بیرجند بیان داشت: اگر سرخوش و سرگرم زندگی‌های روزمره شویم و از افراد ضعیف غفلت کنیم موجب نفرین آن‌ها خواهیم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی مطرح کرد: افرادی وجود دارند تا به مقام، پست و شغلی که می‌رسند، غفلت بر آن‌ها عارض می‌شود و خیال می‌کنند که فلسفهٔ وجودی همهٔ افراد این است که زمینه‌ای فراهم کنند که این شخص خوش‌گذرانی کند.

وی گفت: این جهان بر روی حکمت آفریده شده و به سمت آن در حرکت است لذا باید همهٔ کارها در جهت رشد انسان‌ها باشد نه خوش‌گذرانی یک عده‌ای خاص.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: نباید از کارگرها چه در شرایط عادی و چه در شرایط بیکاری و چه در شرایط کار و حوادث کرونایی غفلت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه باید حواسمان باشد که فرصت مسئولیت را به غفلت نگذرانیم، گفت: مردم تلاش، کوشش، ایثار و بخشش می‌کنند و بسیاری از آن‌هایی که اهل ایمان‌اند و همچنین حزب‌اللهی‌ها، بسیجی‌ها و نیروهای مسلح و خیرین در میدان هستند و کار می‌کنند اما نسبت مستقیم قشر کارگری با شما در این است که از حق آن‌ها دفاع کنید.

وی در پایان گفت: کار انسان سرگرمی نیست بلکه کار است که مهم‌ترین آن گره‌گشایی از کار دیگران است و لذا می‌طلبد تا شما گرهٔ این قشر ضعیف کارگر را باز کنید./9314/د102/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات