۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۵۱۳۰۶
حجت‌الاسلام یوسفی‌مقدم خبر داد؛

امکان مطالعه رایگان آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و ارائه قرآن سراج جدید

امکان مطالعه رایگان آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و ارائه قرآن سراج جدید
رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن بیان کرد: در کتابخوان همراه‌پژوهان هر روز یکی از جدیدترین آثار پژوهشکده به صورت رایگان قابل دانلود و مطالعه است.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم، رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن گفت: با توجه به حلول ماه مبارک رمضان و مشکلاتی که ویروس کرونا برای برپایی محافل مذهبی و قرآنی به وجود آورده است و با هدف استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای تبلیغ و ترویج قرآن، پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن فعالیت‌های مختلفی را برای اجرا در فضای مجازی در ماه مبارک رمضان تدوین کرده است.

وی افزود: یکی از طرح‌های پژوهشکده، ارائه رایگان آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در کتابخوان همراه‌پژوهان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است که طبق این طرح، هر روز یکی از جدیدترین آثار پژوهشکده به صورت رایگان در پژوهان قابل دانلود و مطالعه است و این اقدام فرصتی ارزشمند برای قرآن‌پژوهان و علاقه‌مندان به معارف قرآن تلقی می‌شود.

حجت‌الاسلام یوسفی‌مقدم گفت: فعالیت دیگری که انجام شده، ارائه نسخه جدید قرآن سراج است که حاصل بخشی از تلاش چندین‌ساله پژوهشگران این پژوهشکده برای علاقه‌مندان قرآن است. در قرآن سراج همه علاقه‌مندان از متن، صوت، ترجمه و تفسیر قرآن بهره‌مند می‌شوند. با توجه به اینکه ماه رمضان ماه قرآن است و بسیاری علاقه دارند که قرآن را ختم کنند، بخش «ختم قرآن کریم» در نسخه جدید سراج ارائه شده است، عموم کاربران علاوه بر مشارکت در ختم قرآن، می‌توانند برگزارکننده ختم قرآن در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های فامیلی باشند.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن گفت: در این ایام کلیپ‌ها و پادکست‌های قرآنی (سخنرانی، پیام‌های قرآنی و...) از اعضای هیئت علمی و محققان پژوهشکده تولید و در صفحات مجازی پژوهشکده و سایر گروه‌های فضای مجازی منتشر می‌شود.

حجت‌الاسلام یوسفی‌مقدم گفت: پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با هدف ارائه راهکار‌های قرآنی برای زندگی بهتر، اقدام به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «قرآن و زندگی» کرده و در این راستا کانال «قرآن و زندگی» در پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام و صفحه قرآن و زندگی در اینستاگرام با آدرس maarefquran ایجاد کرده است. همچنین گروه «قرآن و زندگی» در پیام‌رسان واتساپ فعالیت می‌کند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

 

ارسال نظرات