۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۵۲۸۰۹

درخواست النُجَباء از مرجعیت عراق برای محکومیت اهانت سعودی‌هابه شهید المهندس

درخواست النُجَباء از مرجعیت عراق برای محکومیت اهانت سعودی‌هابه شهید المهندس
جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق از مرجعیت این کشور خواست تا به اهانت شبکه سعودی به مقام شهید «ابومهدی المهندس» پاسخ دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «نصر الشِمَّری» سخنگوی جنبش النجباء، به توهین شبکه سعودی MBC به شهید «ابومهدی المهندس» نائب‌رییس سازمان الحشد الشعبی واکنش نشان داد.

وی گفت: اگر دولت‌ها و نهادهای رسمی عراق از برخورد متناسب عاجز باشند، باید منتظر موضع مرجعیت اعلی باشیم که همواره بر نقش مردم در پاسخگویی مناسب به اینگونه توهین‌های مکرر، اصرار داشته است.

الشمری با اشاره به اینکه «تا دیروز توهین به ارزش‌های اخلاقی قبایل اصیل عراقی ما بود و امروز اهانت متوجه قهرمانان ملی و رهبران شهید عراق شده است» اظهار داشت: اکنون برای هرکسی که بینش و بصیرت داشته باشد، نقش فتنه‌گرانه شبکه‌های سعودی آشکار شد.

 وی اهانت به شهید المهندس را بخشی از تلاش مذبوحانه رژیم سعودی جهت فرافکنی عیوب و جنایات شرم‌آور خود دانست و تصریح کرد: ننگ کشتار هزاران انسان بی‌گناه، از کهنسالان و زنان گرفته تا کودکان خردسال، برای بی‌آبرویی این رژیم وهابی کافی است.

 سخنگوی نُجَباء افزود: اگر دولت‌ها و نهادهای رسمی عراق به‌ویژه سازمان رسانه و ارتباطات ـ که مسؤولیت ذاتی در این باره بر عهده دارند ـ از برخورد متناسب عاجز باشند، باید منتظر موضع مرجعیت اعلی باشیم که همواره بر نقش مردم عراق در پاسخگویی مناسب به اینگونه توهین‌های مکرر، اصرار داشته است.

الشمری تأکید کرد: امروز همه باید در برابر هرکس که به عراق، ملت، مقدسات، قهرمانان و شهدایش توهین می‌کند، موضعی آشکار بگیرند.

 شبکه  MBC عربستان سعودی به‌تازگی در یکی از برنامه‌های خود شهید ابومهدی المهندس را «تروریست» قلمداد کرد که این توهین با واکنش منفی افکار عمومی در سطح منطقه به‌ویژه در میان ملت عراق همراه شده است.

ابومهندی المهندس به همراه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در دی ماه 1398 در جریان حملات هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

 پارلمان عراق نیز در واکنش به این تجاوز جنایتکارانه، مصوبه اخراج نظامیان خارجی به ویژه تروریست‌های آمریکایی را تصویب کرد. فراکسیون‌های سیاسی عراق در حال حاضر، از مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق می‌خواهند که این مصوبه را هر چه سریعتر اجرایی کند.

منبع: فارس
ارسال نظرات