۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۶۵۳۱۱۰
رییس کنگره بین‌المللی قدس شریف:

علما و مراجع در طول تاریخ درباره مساله قدس موضع شفافی داشتند

علما و مراجع در طول تاریخ درباره مساله قدس موضع شفافی داشتند
مدیر حوزه های علمیه گفت: علما و مراجع شیعی پیش از پیروزی انقلاب و پس از آن موضع گیری شفافی در برابر مساله قدس داشتند و امروز نیز گفتمان رهبر انقلاب در همین راستا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، امروز در آیین افتتاحیه نشست کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی برگزار شد، گفت: ناکامی محور شرارت، آمریکای جنایتکار و رژیم صهیوینستی غاصب و کودک کش را می‌توان در برابر محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران مشاهده کرد.

وی افزود: طرح معامله قرن و ترور سردار سلیمانی از جمله توطئه‌هایی بود که آمریکا و اسرائیل در راستای تثبیت رژیم منحوس صهیونیستی و با هدف تضعیف محور مقاومت انجام دادند اما با عنایت الهی این طرح محقق نشد و امروز محور مقاومت قدرتمندتر از گذشته شده است.

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی منطقه باید هر گونه عادی‌سازی با اسرائیل را کنار بگذارند، عنوان کرد: جوامع اسلامی باید اختلافات را کنار بگذارند و برای مبارزه با اسرائیل متحد شوند تا حق مردم فلسطین را از این رژیم اشغالگر پس بگیرند.

رییس کنگره بین‌المللی قدس شریف به گذشت هفت دهه از تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و گفت: تاسیس این رژیم منحوس با هدف سلطه گسترده صهیونیست از رود نیل تا فرات بود تا از این طریق بتواند مراکز تمدن منطقه یعنی از ساحل مدیترانه تا اقیانوس هند را تصرف کند و به قدرت برتر جهان تبدیل شود.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: آنان به خیال آنکه بتوانند بزرگ‌ترین ارتش منطقه محسوب شوند اقدام به تاسیس نیروی نظامی و ارتش صهیونیستی کردند تا بتوانند از طریق جنایتکاران زمین را به فساد و تباهی بکشانند و روحیه استکباری خود را تقویت سازند.

مدیر حوزه های علمیه به فتاوای علمای جهان اسلامی در راستای باز پس گیری سرزمین‌های اشغالی اشاره و بیان داشت: علما و مراجع شیعی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن موضع گیری شفافی در برابر مساله قدس داشتند و بیانیه‌های متعددی صادر کردند و امروز نیز گفتمان رهبر انقلاب در همین راستا است؛ همچنین فتاوای ده‌ها عالم اهل سنت را نباید فراموش کرد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه اسرائیل در حال حاضر برای حفظ موجودیت خود تلاش می کند، ابراز کرد: جنایات رژیم صهیوینستی از همان آغاز تاسیس غیر قانونی خود علیه امت اسلامی شروع و صدها هزار خانواده فلسطینی را از سرزمین ‌شان آواره و اخراج کرد. همچنین برای توسعه اراضی اشغالی با حمایت های بزرگ جهانی به کشورهای دیگر مانند لبنان حمله کرد.

وی افزود: سکوت و واکنش ضعیف حکومت های عربی و بین المللی در برابر این توطئه و نقض قوانین جهانی شرم آور است، همین سکوت به صهیونیست ها جرات سلطه طلبی در منطقه را می دهد تا آنان بتوانند به برخی کشورها مانند لبنان و سوریه حمله کنند حتی بعضا در برخی کشورهای عربی شاهد بازگشایی سفارت رژیم اشغالگر هستیم.

آیت الله اعرافی بیان داشت: آمریکا و صهیونیست ها سردار سلیمانی را به عنوان فرمانده محور مقاومت و قوی ترین شخصیت کاریزماتیک و نظامی خطری جدی برای خود می دیدند به همین خاطر بزدلانه او را به شهادت رساندند تا بتوانند به اهداف خود دست یابند در حالی که محاسبات آنان اشتباه بود و شهادت این فرمانده عظیم شان تاثیر فراوانی بر محور مقاومت گذاشت.

وی افزود: سازمان‌های مدعی با مشاهده کشتار و قتل عام مردم فلسطین سکوت اختیار کردند و هیچ اقدام دیپلماسی علیه این جنایات صورت نگرفت بدتر از همه این بود که برخی کشورهای عربی اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کردند و به نوعی با آنان همدست شدند.

مدیر حوزه های علمیه اضافه کرد: امروز برخی کشورهای عربی صهیونیست‌ها را به کنفرانس اقتصادی و سیاسی خود دعوت کرده و خواستار آن هستند که صهیونیست ها در منطقه وطنی داشته باشند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان دوست در کنار مردم فلسطین قرار گرفت، ابراز کرد: حمایت ایران از فلسطین نقطه آغازی در تاریخ مبارزه علیه صهیونیست ها بود تا با تغییر معادلات فلسطین به عنوان نماد مقاومت اسلامی در جهان معرفی شود؛ جمهوری اسلامی ایران با حمایت از محور مقاومت زمینه پیروزی را برای آنان فراهم کرد.

رییس کنگره بین المللی قدس شریف ادامه داد: با نخستین پیروزی محور مقاومت بود که امت اسلامی عزت و کرامت خود را مجدد به دست آورد و ارتش صهیونیستی ضعیف تر از گذشته در کمتر از یک ماه شکست را پذیرفت.

وی تصریح کرد: توطئه جدید آمریکایی ـ صهیونیستی با نام معامله قرن به ظاهر حرکتی سیاسی بود که بعد از شکست نظامی از محور مقاومت طراحی شد تا رژیم صهیونیستی بتواند در عرصه سیاسی پیروزی کسب کند؛ متاسفانه برخی کشورهای مرتجع عربی نیز با آنان همراه شدند.

آیت الله اعرافی با تأکید بر اینکه محور مقاومت پیروز است، عنوان کرد: هراس آمریکایی ها هنگام بمباران عین الاسد و فریب افکار عمومی برای پنهان ساختن تلفات و آشکار شدن قدرت پوشالی غرب و آمریکا در توفان بیماری کرونا قدرت دروغین غرب را رسوا کرد. در حالی که جمهوری اسلامی ایران با کمک نیروهای مردمی اعم طلبه و بسیجی توانست با این ویروس منحوس مقابله خوبی داشته باشد با اینکه در تحریم بود. البته حوزه های علمیه در ایام کرونا با الهام گرفتن از قرآن و سنت نقش متواضعانه‌ای ایفا کردند./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
اسمش مجازی بود صدا نبود لبخوانی میکردیم
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
همایش لبخوانی
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
کاش یه عکس از این همایش منتشر می کردید خبر بدون عکس اصلا جذابیت ندارد
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
عکسی ا این نشست نداشتید کلا از آقای اعرافی عکس آرشیوی کار می کنید
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
گرامیداشت روز قدس بخشی از جنگ روانی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی و تأکید بر عدم مشروعیت آن است و با یادآوردی بحران موجودیت این رژیم باعث نگرانی هر ساله آن می‌شود.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
گرامیداشت روز قدس در تمام جهان باعث شد مسأله فلسطین به مسأله‌ای جهانی تبدیل شودو مرزهای جغرافیایی فلسطین را پشت سر بگذارد. این باعث شد رژیم اسرائیل نقاط قدرتی را که دائما در نزاع بر آن تکیه داشته و بر پایه سیاست تجزیه، فتنه‌انگیزی و تشدید فرقه‌ای گرایی بود، از دست بدهد. در پی این موضوع بسیاری از سازمان‌های بشردوستانه غربی با مسأله فلسطنی اعلام همبستگی کردند
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
۷۱ سال است که اسرائیل غاصب خانه و کاشانه و سرزمین ملتی مظلوم و بی‌دفاع را اشغال کرده و با گذشت این سال‌ها آزادسازی قدس شریف و فلسطین عزیز به آرمان‌ها و اهداف ملت‌های مسلمانان تبدیل است.

به فرموده امام خمینی(ره) فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و به همین دلیل هم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز جهانی قدس نامیدند و مسلمانان و آزادی‌خواهان در سراسر جهان در این روز آزادی قدس را فریاد می‌زنند

اگر ملت‌های جهان چند ماه است با کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنند ملت بی‌دفاع فلسطین ۷۱ سال است که با دستانی خالی مقابل اسرائیل غاصب ایستاده‌اند تا به یاری خداوند با از بین رفتن این رژیم، روزی به سرزمینشان برگردند
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
جشن آزادی قدس ای کاش که برپا شود

جشن ما با دیدن صاحب زمان زیبا شود

ظلم فردا رخت خواهد بست از دنیای ما

دولت عدل الهی جای آن برپا شود

یا الهی دور کن غم از دل این مومنان

روز فتح قدس باشد یارمان مولا شود

پرچم عباس را بر شانه خود می‌بریم

مسجد بیت المقدس باز سهم ما شود

صبح و شبها بر لب ما این دعا هست ای خدا

دستگیر ما غریبان حضرت زهرا شود
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
خیلی عالی بود
2
0