۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۵۵۰۸۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

نمایندگان از حواشی اجتناب کنند / حل مشکلات معیشتی در رأس برنامه‌ها باشد

نمایندگان از حواشی اجتناب کنند / حل مشکلات معیشتی در رأس برنامه‌ها باشد
امام‌ جمعه بجنورد گفت: نمایندگان مشکلات معیشتی مردم را فراموش نکرده و رفع آنها در رأس برنامه‌های آنها باشد؛ مسائل فرعی را طرح نکرده و به مسائل اصلی استان و کشور بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بجنورد که برای نخستین بار در سال جاری و پس از فروکش کردن نسبی بحران کرونا با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع)، به تبیین موضوع تقوا از دیدگاه این امام همام پرداخت.

وی افزود: از امام صادق (ع) درباره آیه تقوا «اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقاتِهِ؛ از خداوند پروا کنید آن‌گونه که سزاوار تقوای اوست»، سؤال شد، پاسخ داد: «یُطَاعُ فَلَا یُعْصَی وَ یُذْکَرُ فَلَا یُنْسَی وَ یُشْکَرُ فَلَا یُکْفَرُ»؛ یعنی متقی حقیقی از خدا فرمان می‌برد و نافرمانی نمی‌کند، به یاد اوست و فراموشش نمی‌کند و شکرگزار اوست و کفران نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید حق تقوا را به‌درستی ادا کنیم، اضافه کرد: مراقب باشیم شکرگزار خداوند بوده و کفران نعمت نکنیم؛ زیرا کسی که شکر نعمت خداوند را در همه حوزه‌های زندگی به جای آورد انسانی با تقوای کامل است.

وی در ادامه با اشاره به نقش و خدمات امام صادق (ع) در جهان اسلام، اظهار کرد: این امام همام خدمت بزرگی به بشریت به‌ویژه به مسلمانان کرده است؛ زیرا هم انسان‌های مبرز و هم انسان‌های مبارز تربیت کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امام صادق (ع) انسان‌های بزرگی از نظر علمی و مقامی و تفسیری تربیت کرده که هر کدام در تاریخ اسلام میدان‌داری کرده و منشأ خدمات بزرگی در عالم اسلام شدند؛ چراکه این شاگردان ما را از سرچشمه علوم امام صادق (ع) بهره‌مند کرده‌اند.

وی گفت: بعد از رحلت پیامبر جریان‌هایی در دنیای اسلام به وجود آمده بود و برخی تلاش می‌کردند اسلام را تحریف کنند؛ اما امام صادق (ع) و شاگردان ایشان شروع به تبیین اسلام ناب و راستین کردند و نگذاشتند اسلام ناب به بیراهه برود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: امام صادق (ع) تشکیلاتی درست کرده بود و نایب‌هایی و نمایندگانی در کشورها و جاهای مختلف داشت که با امام مرتبط بودند و امور مسلمانان را رصد و رتق و فتق می‌کردند.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) هم مبرزپرور و هم مبارز پرور بود و هم تشکیلاتی و منسجم حرکت می‌کرد، خاطرنشان کرد: در دوران حیات امام صادق (ع) بنی‌امیه در اوج فساد بر دنیای اسلام حاکمیت می‌کرد؛ اما شاگردان امام صادق (ع) به مردم تأکید می‌کردند که این حکومت فاسد و فاسق حکومت مورد نظر اسلام نیست و به این طریق حرکت سیاسی عمیقی را ایجاد کرد و بنی‌امیه با افشاگری‌های امام صادق (ع) وارد گردونه سقوط شدند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: امام هم با بنی‌امیه و هم بنی‌عباس مبارزه می‌کرد تا اسلام ناب فراموش نشود.

نمایندگان مجلس از حواشی و مسائل فرعی اجتناب کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بجنورد، با قدردانی از دست‌اندرکاران و فعالان عرصه انتخابات، اظهار کرد: انتخابات این دوره با سلامتی و امنیت برگزار شد و مسؤولان هم با قاطعیت امنیت و نظم انتخابات را حفظ کردند که در این رابطه از همه مجریان و فعالان تشکر می‌کنیم.

وی ضمن تبریک به منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نیز تجلیل از تلاش نمایندگان قبلی استان در مجلس، افزود: از نمایندگان می‌خواهیم مشکلات معیشتی مردم را فراموش نکرده و رفع این مشکلات در رأس برنامه‌های آنها باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مجلس جدید از متن همین مردم برخاسته و مشکلات کشور و استان را می‌داند؛ از این‌رو نمایندگان این دوره سعی کنند مسائل فرعی را طرح نکرده و به مسائل اصلی استان و کشور بپردازند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: قوانین دست و پاگیر را اصلاح کرده و تغییر دهید، نظارت دقیق بر اجرای قوانین داشته باشید و شعور سیاسی مردم را پاس بدارید؛ زیرا مردم ما مردم رشید و واقفی بوده و کار نمایندگان را رصد می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار امیدواری کرد در این دوره در سنگر مجلس با ریاست جهادی، شاهد تحول در قانون‌گذاری برطرف شدن معضلات اقتصادی باشیم که دامن‌گیر همه شده است./9314/پ210/ف

هادی رحیمی
ارسال نظرات