۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۶۵۶۹۳۷
امام جمعه همدان:

فعالیت‌های فرهنگی با محوریت غدیر تقویت شود

فعالیت‌های فرهنگی با محوریت غدیر تقویت شود
امام جمعه همدان با اشاره به تلاش همیشگی دشمنان برای حذف ولایت، خواستار تقویت فعالیت‌های فرهنگی با محوریت غدیر در جامعه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی بعد از ظهر امروز در ستاد غدیر استان همدان، عنوان کرد: یکی از مهم ترین نعمت های الهی، ولایت است و ما در قبال این نعمت عظیم مسؤول هستیم و در روز محشر از ما می پرسند که چه کاری برای ولایت کرده ایم؟

وی در ادامه ضمن تأکید بر اینکه دشمنان ولایت را نشانه گرفته اند، اظهار کرد: مهم ترین عید ما «غدیر» است و به همین دلیل برخی منافقین داخلی، وهابیت، استکبار و صهیونیسم جهانی علیه این عید مهم به دشمنی پرداخته اند.

امام جمعه همدان با اشاره به فضیلت های امیرالمؤمنین(ع)، گفت: در تاریخ بشریت دشمنان هیچ شخصی به اندازه امام علی(ع) در صدد حذف نام آن شخص نبوده اند.

وی در ادامه، افزود: همیشه عده ای به مقابله با حق برخاسته اند اما همیشه حق پیروز شده است و می خواستند نام امیرالمؤمنین(ع) را حذف کنند، اما نتوانستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره نحوه برگزاری عید غدیر در روزهایی که بیماری کرونا وجود دارد، مطرح کرد: احتمالا با این وضعیت، عید امسال تجمعی نخواهیم داشت و باید برنامه ریزی ما مطابق شرایط فعلی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر استفاده درست از فضای مجازی، بیان داشت: در این روزها که محافل و مراسمات مذهبی برگزار نمی شود و مردم مؤمن از فضای معنوی دور شده اند، می توانیم با استفاده از فضای مجازی این خلأ معنوی را پر کنیم.

وی در ادامه با استقبال از طرح نامگذاری فرزندان متولد شده در ایام غدیر، گفت: ستاد غدیر می تواند به هر یک از خانواده هایی که نام فرزند پسر متولد شده خود را «علی» بگذارد، هدیه ای اهدا کند.

امام جمعه همدان با تأکید بر کار فرهنگی در حوزه غدیر اظهار داشت: باید در حوزه کودکان نیز به طور خاص کار کنیم و به عنوان مثال داستان غدیر را به بعنوان قصه برای آنان باز گو کنیم.

وی در پایان ضمن تأکید بر اقدامات فرهنگی در مناطق کم برخوردار، افزود: توزیع چندین هزار غذا برای روز عید در حاشیه شهر، می تواند سنت حسنه و بسیار خوبی را جا بیندازد./پ203/ق

ارسال نظرات