۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۵۷۳۴۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

احیای کارکردهای چندگانه مساجد، جامعه را در برابر دشمن بیمه می‌کند

احیای کارکردهای چندگانه مساجد، جامعه را در برابر دشمن بیمه می‌کند
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: اگر کارکردهای چندگانه مساجد محقق شود در آن صورت کلیت جامعه بر مبنای ارزش‌های اسلامی و بصیرت دینی در برابر دشمنان با هوشیاری عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در دیدار مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، با اشاره به نقش و جایگاه مساجد در نظام اسلامی، اظهار کرد: اگرچه مساجد نقش ویژه‌ای در حکومت اسلامی عصر رسول‌الله (ص) داشتند اما بعداً به دلیل انحرافاتی که در جامعه اسلامی پیش آمد، مساجد واقعی رنگ دیگری یافتند.

وی افزود: در چنین شرایطی به دلیل اینکه ائمه اطهار (ع) در انزوا و تحت اذیت و آزار حکومت‌های جائر بودند مساجد نتوانستند آن‌گونه که بایدوشاید خود را نشان دهند؛ اما به برکت انقلاب و نظام اسلامی امروز فرصت مناسبی فراهم شده تا بار دیگر کارکردهای چندگانه مساجد احیا و محقق شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: اگر کارکردهای چندگانه مساجد احیا و محقق شود در آن صورت کلیت جامعه بر مبنای ارزش‌های اسلامی و بصیرت دینی در برابر دشمنان با هوشیاری عمل می‌کند.

امام‌جمعه بیرجند در ادامه با اشاره به واقعه مسجد گوهرشاد، اظهار کرد: در این واقعه خون‌های زیادی به زمین ریخته شد تا حجاب و عفاف در جامعه اسلامی ماندگار شود.

وی با بیان اینکه مقوله عفاف و حجاب حاصل بروز و ظهور عملی دو فضیلت حیا و غیرت است، افزود: این دو از نشانه‌های اصلی ایمان است و بدون آن ایمان معنایی ندارد؛ چراکه پیامبر خدا (ص) می‌فرمایند: «لَا إِیمَانَ لِمَنْ لَا حَیَاءَ لَه» و «إنَّ الْغیرَةَ مِنَ الاْیمانِ».

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: حجاب و عفاف فریضه‌ای است که از محکمات دین و دستورات قطعی قرآن است و بیش از 10 آیه شریفه صراحةً و دلالةً به وجوب و ضرورت حجاب و عفاف برای بانوان مسلمان امر می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی در ادامه با اشاره به مقوله حجاب و عفاف در وصیت‌نامه شهدا، گفت: وصیت‌نامه‌های شهدا مخزن توصیه‌های اخلاقی، اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و... هستند، توصیه‌هایی که اخلاق و سبک زندگی آن‌ها را نشان می‌دهند، سبک زندگی کسانی که توسط خدا انتخاب شدند و اکنون نزد پروردگار خود روزی می‌خورند.

وی افزود: در میان این توصیه‌های شهدایی، یکی از بیشترین موضوعاتی که به چشم می‌خورد، فریضه حفظ حجاب و عفاف اسلامی است که رعایت عفاف و حجاب و حیا را به همگان توصیه می‌کنند و انتظار می‌رود رعایت این مهم هم موردتوجه بانوان و هم آقایان باشد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات