۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۶۵۷۶۲۳

تقدیر هنیه از رهبران و مردم یمن به خاطر حمایت از فلسطین

تقدیر هنیه از رهبران و مردم یمن به خاطر حمایت از فلسطین
جنبش انصار الله یمن از نامه تقدیر و تشکر رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از رهبران و مردم یمن به خاطر حمایت از مسئله فلسطین خبر داد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، جنبش انصارالله یمن امروز شنبه اعلام کرد که نامه‌ای از دفتر سیاسی جنبش حماس دریافت کرده است.

جنبش انصارالله افزود: اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در این نامه بر تقدیر و تشکر خود از رهبران و مردم یمن تاکید و از نقش آنها در یاری رساندن به مسئله فلسطین ستایش کرد.

جنبش انصار الله یمن تاکید کرد که موضع این جنبش در قبال مسئله فلسطین به عنوان مسئله محوری امت اسلامی ثابت است.

این جنبش همچنین بر حمایت ثابت خود از مقاومت ملت فلسطین در برابر اشغالگری و گزینه‌های عادلانه و شرافتمندانه آنها تاکید کرد.‎

‎جنبش انصار الله یمن تصریح کرد: ابتکار عمل دولت نجات ملی یمن درباره مبادله بازداشت شدگان حماس در عربستان با اسیران سعودی تاکیدی بر صلابت موضع جنبش انصارالله و رویکرد آن در حمایت از فلسطین دارد. این جنبش خواهان اقدام جدی و موثر در سطح رسمی و مردمی برای یاری رساندن به مسأله فلسطین شد.

همچنین رییس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، طرح اشغال اراضی کرانه باختری یک اقدام تاکتیکی نیست بلکه گامی راهبردی و سیاسی به معنای کامل آن است و نشان دهنده اجماع صهیونیستی با حمایت کامل دولت آمریکاست.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، هنیه در نشستی که در راستای مقابله با طرح اشغال و نیز معامله قرن برگزار شد، افزود: ما در برابر یک تحول خطرناک در مسیر نبرد با دشمن صهیونیستی قرار داریم و این دشمن از خلال برنامه‌های موجود دنبال نابود کردن هر چیزی مربوط به موجودیت فلسطینی و حقوق تاریخی و جغرافیایی ملت فلسطین است.

اسماعیل هنیه در ادامه به اتخاذ یک راهبرد و طرح فراگیر برای تحقق «هدف محوری» در مرحله فعلی یعنی ساقط کردن طرح اشغال و معامله قرن تا آزادسازی تمام خاک فلسطین فرا خواند.

وی افزود: این راهبرد مبتنی بر سه مسیر اصلی و مهم استوار است:

اول: مسیر ملی و داخلی فلسطین و وحدت موقع فلسطینی

دوم: مقاومت فراگیر در تمام انواع آن و در مقدمه آن مقاومت نظامی

سوم: ایجاد یک ائتلاف عربی و اسلامی محکم در منطقه که حامی موضع فلسطین در رد معامله قرن باشد.

هنیه در ادامه اقدامات حماس و فتح و تمام گروه‌های ملی و اسلامی در داخل و خارج فلسطین برای تحقق وحدت و توافق بر استراتژی و چشم‌انداز ملی را ستود.

رییس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد، ضربات مقاومت برای دشمن صهیونیستی «دردآور» خواهد بود و مقاومت اکنون در برابر نبرد سرنوشت و موجودیت قرار دارد.

وی در پایان مقاومت فلسطین را نوک پیکان خواند و بر ادامه مسیر تا آزادسازی کامل فلسطین و تحقق چشم‌اندازهای ملت آن تأکید کرد.

تسنیم

ارسال نظرات