۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۵۸۱۶۰
محقق و پژوهشگر علوم دینی:

ذبح پژوهش‌ها در پیچ و خم‌های اداری / دولت از پژوهشگران حمایت کند

ذبح پژوهش‌ها در پیچ و خم‌های اداری / دولت از پژوهشگران حمایت کند
شجاع آباجالو گفت: دولت باید به طور جدی از پژوهشگران و مراکز پژوهشی حمایت مالی کند در غیر این صورت پژوهش ها در پیچ و خم های اداری ذبح خواهند شد.

سرکار خانم دلبر شجاع آباجالو عضو هیأت علمی دانشگاه ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به تبیین آسیب‌هایی که مراکز پژوهشی حوزوی را دچار کرده پرداخت و اظهار داشت: متأسفانه پژوهشگران با آسیب‌ها و نیازهای جامعه به طور کامل آشنا نیستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه ارومیه گفت: عدم توجه به نقش پژوهشگران در رفع معضلات اجتماعی از جمله خلأهایی است که باید مراکز پژوهشی نسبت به آن رفع اهتمام داشته باشند.

وی موازی کاری میان مراکز پژوهشی را از آسیب های عرصه پژوهش عنوان کرد و بیان داشت: باید با برگزاری نشست‌های دوره‌ای و هم اندیشی کارشناسان با تجربه و متخصص در حوزه های مختلف از موازی کاری مراکز پژوهشی جلوگیری شود.

شجاع آباجالو با بیان اینکه بخش های پژوهشی حوزه علمیه برادران و خواهران و همچنین مراکز پژوهشی مطرح در قم از روند کاری یکدیگر اطلاع ندارند، ابراز کرد: هر یک از مراکز پژوهشی بر اساس فضای فکری خود موضوعاتی را برای پژوهشگران طرح می کند که این نوع عملکرد در کاربردی نبودن پژوهش ها مؤثر است.

عضو هیأت علمی دانشگاه ارومیه مطالعات عمیق و تخصصی را جزء وظایف ذاتی پژوهشگران دانست و افزود: هر پژوهشگر علوم انسانی باید با قرار گرفتن در متن جامعه به شناسایی آسیب‌ ها بپردازد و آن ها را در اختیار پژوهشگاه‌ها قرار دهد.

این پژوهشگر حوزوی عنوان کرد: دولت باید به طور جدی از پژوهشگران و مراکز پژوهشی حمایت مالی کند در غیر این صورت پژوهش ها در پیچ و خم های اداری و پر کردن ساعات کاری ذبح خواهند شد./1350/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
⭕️ ومکروا ومکر الله والله خیر الماکرین
0
0