۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۵۹۸۸۳
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه:

دولت شرایط را برای برگزاری مراسمات مذهبی فراهم کند

دولت شرایط را برای برگزاری مراسمات مذهبی فراهم کند
حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این‌که با جدیت عزاداری امام حسین(ع) را برگزار می‌کنیم، گفت: دولت باید شرایط برگزار کردن مراسمات مذهبی را تسهیل کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز عید قربان مبنی بر عمل کردن به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا در عزاداری های ماه محرم، بیان کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب بر مراجعه به متخصصان در هر زمینه ای اعم از ماجرای بنزین یا بحث کرونا دارای مبنای دینی است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه ادامه داد: مبانی دینی بر مراجعه به متخصصان در حوزه های مختلف تأکید دارند یعنی برای تعمیر ماشین نمی توان به بنگاه معاملاتی مراجعه کرد؛ در بحث کرونا نیز باید به متخصص مراجعه شود و چنین موردی نشان دهنده عقلانیت شیعه است.

وی افراد مذهبی و متدینین را در رعایت پروتکل های بهداشتی پیش قدم دانست و گفت: افراد مسجدی و هیأتی اهل حرام و واجب هستند و عمل کردن به سخنان رهبر معظم انقلاب را در زمان غیبت واجب می دانند بنابراین تمام پروتکل ها را رعایت خواهند کرد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: عزداری امام حسین(ع) نیز موضوعیت دارد یعنی امام حسین(ع) همانند نخ تسبیح تمام پیروان و علاقه مندان اهل بیت(ع) را به یکدیگر پیوند می دهد یعنی در مکان های زیادی دیده می شود که اهل سنت هستند اما جایگاه امام حسین(ع) را احترام می کنند به عبارت دیگر ما نسبت به برگزاری امام حسین(ع) حساس هستیم و بسیار مهم است.

وی با تصریح بر این که از یک سو باید سخن متخصصان را گوش دهیم و از سوی دیگر عزداری امام حسین(ع) را با جدیت برگزار کنیم، گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در برگزاری مراسمات عزاداری ضروری است و برای چنین کاری در شهرها ورزشگاه های بزرگی وجود دارد و در روستاها نیز صحراها و فضاهای بازی در اختیار دارند که می توانند از این فضا استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی ادمه داد: فضا برای برگزاری عزاداری امام حسین(ع) کم نیست که از این فضاها می توان برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی استفاده کرد و ما از این فضاها می توانیم برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی استفاده کنیم و ماسک بزنیم در نتیجه می توان عزاداری امام حسین(ع) را باشکوه برگزار کرد زیرا این عزاداری برای شیعیان نقشی حیاتی دارد.

وی در ادامه به وظیفه دولت در زمینه فراهم کردن امکانات برای برگزاری مراسمات مذهبی گفت: دولت باید شرایط برگزار کردن مراسمات مذهبی را برای مردمی که پروتکل ها را رعایت می کنند، تسهیل کند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه ادامه داد: عزاداری امام حسین(ع) به قدری در میان مردم جایگاه دارد که با جان و دل همه چیز را تأمین می کنند؛ امروزه تأمین ماسک برای مردم عادی در کوچه و بازار از سوی همین متدینین تأمین می شود و در بسیاری از موارد متدینین و خیرین از دولت پشتیبانی می کنند.

وی با تصریح بر این که متدینین و خیران تمام لوازم عزادری های امام حسین(ع) را فراهم می کنند و مردم در این گونه مسائل نیازمند کمک های دولت نیستند، اظهار کرد: مردم به عشق امام حسین(ع) تمام کارها را انجام خواهند داد و دستورالعمل ها را نیز رعایت خواهند کرد و عزادری خوبی نیز برگزار خواهد شد./1324/ت302/ف

ارسال نظرات