۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۶۶۱۹۹۸
قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه مطرح کرد؛

شهادت؛ تولدی جدید و حیاتی ابدی

شهادت؛ تولدی جدید و حیاتی ابدی
قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه، گفت: امام حسین(ع) و یاران آن حضرت شهادت را یک تولد جدید در آستانه یک حیات ابدی و جاوید می‌دانستند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در شب هشتم محرم به سخنرانی با موضوع «زیبایی های کربلا از نگاه حضرت زینب(س)» پرداخت و اظهار داشت: ملکوت و باطن کربلا زیبایی هایی دارد و اگر حضرت زینب(ع) فرمودند در کربلا جز زیبایی ندیدیم، به خدامحوری و دفاع از دین خدا اشاره دارد.

وی گفت: دیگر زیبایی جریان کربلا و نهضت امام حسین(ع) این بود که آن حضرت(ع) حماسه را با عرفان عجین کرده بود؛ یک چهره نهضت امام حسین(ع)، چهره حماسی بود که حضرت به رجز خوانی می پرداختند که بیانگر یک انقلاب و حماسه بود.

قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با اشاره به راز و نیاز لشکر امام حسین(ع) در شب عاشورا تصریح کرد: وقتی که دشمن در شب عاشورا از نزدیکی خیمه های سیدالشهدا(ع) می گذشت، خیمه های آن حضرت را به لانه های زنبور تعبیر می کند که حاضران در خیمه ها به عبادت خداوند متعال مشغول بودند و به راز و نیاز می پرداختند.

وی عشق به شهادت را از دیگر از زیبایی های نهضت کربلا و ملکوت قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: آن حضرت شهادت را با همه وجود پذیرفته بودند و یک فوز عظیمی و یک سعادت ابدی و جاویدان برای خود می دانست.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان اظهار داشت: امام حسین(ع) به دلیل این که شهادت را یک تولد جدید در آستانه یک حیات ابدی و جاوید می دانست، به شهادت به عنوان لقای خدا، ملاقات پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(ع) و امام حسن(ع) تلقی نگاه می کردند.

وی گفت: مرگ در نظر امام حسین(ع) و اصحاب آن حضرت چهره کریهی نداشت، بلکه آرامش بخش بود و در روز عاشورا که یاران و اصحاب آن حضرت شهید می شدند، چهره آن حضرت برافروخته تر و با نشاط تر می شد، به نحوی که دشمن از این نشاط امام حسین(ع) تعجب می کرد.

قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با بیان این که حضرت اباعبدالحسین(ع) شهادت را افتخار و یک سعادت بزرگ می دانستند، تصریح کرد: آن حضرت خطاب به یاران خود فرمودند مرگ پلی است که شما را به بهشت می رساند و دشمنان شما را به جهنم خواهد رساند./822/پ202/ف

ارسال نظرات