۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۶۶۲۷۷۴
سرپرست سابق حوزه علمیه دورود:

سندی به نام ۲۰۳۰ جهت تضعیف هویت دینی و انقلابی

سندی به نام ۲۰۳۰ جهت تضعیف هویت دینی و انقلابی
لرستان_سرپرست سابق حوزه علمیه دورود با بیان اینکه سند۲۰۳۰ با تعالیم دین مغایرت دارد، گفت: سند۲۰۳۰ تضعیف هویت دینی و انقلابی را هدف قرار داده است.

حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به بحث اجرا شدن سند ۲۰۳۰ در برخی مهدکودک ها اشاره کرد و بیان داشت: کشورهای غربی در تلاش هستند جامعه بین المللی را بر اساس اهداف خود شکل بدهند، برای این منظور قوانینی با عنوان حقوق بشر بین المللی در سطح کشورها تحمیل می کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به موضع نظام جمهوری اسلامی نسبت به سلطه گران افزود: دستورات اسلام در بعد تربیتی، خانوادگی، فردی، سیاسی و حکومت داری قوانینی جامع، بین المللی و بدون عیب است.

وی ادامه داد: هدف ایران اسلامی این است که با قوانین بین المللی اسلام، دنیا اداره شود و فقر و قساد ریشه کن شود، این قوانین با قوانین غربی ها مغایرت دارد.

حجت الاسلام الهی نژاد با بیان اینکه امضا کردن سندی همچون ۲۰۳۰ به معنای پذیرش سلطه فرهنگی، سیاسی و بین المللی بیگانگان است.

وی در ادامه با بیان اینکه ایراد این اسناد این است که مبانی فکری اعتقادی را تنظیم کردند که با مبانی اسلام مغایرت دارد، گفت: خانواده ای که آنها تعریف می کنند با برابری حقوق انسا ها و تعریف خانواده مغایرت دارد.

سرپرست سابق حوزه علمیه دورود اظهار داشت: غربی ها برای اینکه بر دنیا تسلط داشته باشند، می خواهند دنیا زیر چتر خودشان اداره شود و انقلاب می خواهد تعالیم دینی تبیین و گسترش یابد و زیر چتر دین اداره شود.

وی با بیان اینکه بی اعتنایی به مبانی اسلام و آموزه های دین، پذیرش چتر مستکبران یکی از معایبی است که درون حکومت اسلامی وجود دارد، یادآور شد: عده ای از سر جهل و یا نفوذ بیگانگان روحیه پذیرش سلطه بیگانگان را دارند و این روحیه پذیرش سلطه فرهنگی بیگانگان است.

حجت الاسلام الهی نژاد با اشاره به فرموده امم راحل در زمینه صدور انقلاب خاطرنشان کرد: هدف از صدور انقلاب و تبیین آموزه های دینی برای این است که ملت ها از نظر سیاسی، فرهنگی و علمی زیر بار سلطه بیگانگان نروند.

وی افزود: از دیگر اهداف صدور انقلاب را ظلم ستیزی و روحیه استکبار ستیزی است، مقابله و مبارزه با قراردادهایی که خلاف مبانی اسلام هست، می باشد.

حجت الاسلام الهی نژاد با اشاره به اینکه انقلاب برای مبانی دینی و اسلامی و ارزش ها خون داده است، با بصیرت بخشی باید خانواده ها و مردم را از اهداف شوم غربی ها آگاه ساخت و دولت نیز باید موضع خود را روشن سازد و در اجرای سند۲۰۳۰ عملکردها را اصلاح کند.

وی با بیان اینکه هدف غربی ها از اجرای سند۲۰۳۰ زدودن هویت دینی و انقلابی و تضعیف آن است، یادآور شد: غربی ها در جنگ موفق نشدند به اهداف خود برسند اکنون در تلاش هستند که هویت دینی و فرهنگی را در جامعه ما که اساس کار است را هدف قرار دهند و به فرهنگ ایرانی اسلامی آسیب بزنند./۹۴۵۱//310/خ

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات