۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۶۲۸۵۸
رئيس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان مطرح کرد؛

زیارات اهل بیت؛ گنجینه های معرفتی

زیارات اهل بیت؛ گنجینه های معرفتی
خراسان رضوی - حجت الاسلام فرجام گفت: سیدالشهدا(ع) با بذل خون قلب خود «بَذَلَ مُهْجَتَهُ» تلاش کرد تا مردم زمان خود و آیندگان را از جهالت و گمراهی نجات دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی اکبر فرجام، رئيس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان امروز در حرم مطهر رضوی صحیفه سجادیه، دعا، قرآن و زیارت را از گنجینه های معرفتی برای انسان ها بیان کرد که راه درست زندگی کردن را به آن ها می آموزد.

وی ابراز کرد: زبور آل محمد(ص) ملقب به صحیفه سجادیه از جمله گنجینه های معارفی برای ما است که در غالب دعا برای ما بیان شده است از جمله وقتی در غم و غصه گرفتار شدید و راهی برای خلاصی از غم ندارید دعای 54 صحیفه را بخوانید همچنین دعای 24 و 25 در مورد نحوه برخورد پدر و مادر با فرزند و فرزند با پدر و مادر است.

حجت الاسلام فرجام زیارت را از جمله گنجینه های معرفتی بیان و اظهار کرد: ولایت و اعتقادات ما نسبت به اهل بیت از دیگر گنینه های معرفتی ما است که اهل سنت از داشتن آن محروم هستند، زیارت اربعین از جمله زیارت هایی است که در کنار نماز شب خواندن، بلند خواندن بسم الله در نماز صبح و عصر و انگشتر در دست کردن از نشانه های شیعه است و اگر کسی می خواهد که وارد مسیر و راه سیدالشهدا(ع) شود زیارت اربعین را بخواند.

رئيس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان با اشاره به این فراز از زیارت اربعین که می فرماید:«فَاَعْذَرَ فیِ الدُّعآءِ وَ مَنَحَ النُّصْحَ وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ»، گفت: امام حسین دعوت به حق، سنت پیامبر، دین و معنویت دارد و چنان با بذل جان خود و فرزندان خود این دعوت را انجام می دهد که جای هیچ عذر و بهانه ای برای کسی باقی نمی گذارد بنابراین اگر ما می خواهیم راه سیدالشهدا(ع) را برویم باید به گونه ای دعوت به حق کنیم که راه هر عذری را از دیگران بگیریم.

وی افزود: امام حسین(ع) تا آخرین لحظات عمر خود از خیرخواهی برای دیگران دست برنداشت اما گاهی دل ها چنان تاریک می شود که سخن در آن ها اثر ندارد، حضرت با بذل خون قلب خود «بَذَلَ مُهْجَتَهُ» تلاش کرد تا کسانی را که چه در زمان خود و چه در آینده دچار جهالت و نادانی شده اند، از گمراهی نجات دهد.

حجت الاسلام فرجام با اشاره به مقصود از جهالت، بیان داشت: جهالت به دو معنی ندانستن و نداشتن عقل است که در ندانستن جهل در برابر علم و نداشتن عقل جهل در برابر عقل است؛ جهلی که به معنای بی خردی و غیر متکی به عقل است، خطرناک است، در کربلا جهل در برابر عقل بود چون در برابر کسی جبهه گرفتند که حاضر شد برای نجات آن ها و آیندگان جان خود را بدهند از طرفی انسان عاقل حاضر نمی شود برای رسیدن به تمایلات نفسانی خود یک انسان معمولی را به مسلخ بکشاند حال آن که آن ها ولی خدا را کشتند.

رئيس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان ادامه داد: جامعه ای که فرق بین کاخ سبز معاویه و زندگی امیرالمومنین(ع) را تشخیص نمی دهد، جاهل است، مسائل مختلف در کربلا و قبل و بعد از آن نشان از جهالت فراوان است، حضرت خون خود را تقدیم کرد تا پرده های جهالت مردم را پاره کرده و مسیر درست را تشخیص دهند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات