۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۶۶۲۹۸۲
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

برخی در دنیا برای سقوط مسابقه می دهند

برخی در دنیا برای سقوط مسابقه می دهند
اصفهان - رییس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: اگر یاران عمر سعد در میدان مسابقه دنیا برای سقوط با یکدیگر مسابقه دادند، امروز هم برخی برای سقوط مسابقه می‌دهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری چهارشنبه شب در مراسم عزاداری دهه سوم محرم هیات فرهنگی مهتدون کاشان که در پارک بزرگ ملت واقع در میدان خرمشهر کاشان برگزار شد، گفت: امام حسین (ع) در حادثه عاشورا به تکلیف خود عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه همه انبیا و اولیا به تکلیف خود عمل کردند ما هم باید به تکلیف خود عمل کنیم افزود: خداوند دنیا را محل مسابقه برای انسان قرار داد تا هریک از ما بهترین تکلیف را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: درحادثه عاشورا که امام حسین (ع) به تکلیف خود عمل کرد یاران ایشان نیز در میدان مسابقه دنیا پیشروی کردند و از یگدیگر سبقت گرفتند و پرواز کردند، اما سپاه عمرسعد در این مسابقه که زشت‌ترین و خسارت بارترین عمل را انجام دادند و مغضوب همه شدند عقبگرد و سقوط کردند.

به گفته وی در میدان مسابقه کربلا برخی تماشاچی بودند و نه طرفدار امام حسین (ع) و نه طرفدار یزید بودند و به گمان خودشان خیلی زرنگ بودند، اما تماشاچی بودن آن‌ها به نفع یزید تمام شد و آن‌ها هم به همراه سپاه عمر سعد سقوط کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: دنیا میدان مسابقه است و برخی در پیشرفت برنده می‌شوند، اما برخی دیگر در پسرفت و عقب گرد مدال می‌آوردند.

وی افزود: اگر یاران عمر سعد در میدان مسابقه دنیا برای سقوط با یکدیگر مسابقه دادند، امروز نیز برخی برای سقوط مسابقه می‌دهند و روز به روز بیشتر سقوط می‌کنند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه برخی برای پرواز و رسیدن به خدا مسابقه دارند و شهید به اندازه‌ای بالا می‌رود که مرگ او را نمی‌میراند، گفت: خدا در رابطه با شهید می‌فرماید، شهید به اندازه‌ای پرواز کرده که مرگ نتوانسته او را بمیراند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ابراز کرد: شهدا ره صدساله را یک‌شبه رفتند و در مسابقه دنیا بالاترین مدال را گرفتند، بنابراین در مسابقه دنیا مسیر برای رسیدن به بالاترین مقام انسانیت باز است و همه می‌توانند در این مسیر قرار داشته باشند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات