۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۶۳۴۲۲

اسقف اعظم سوئد هتک حرمت به قرآن را محکوم کرد

اسقف اعظم سوئد هتک حرمت به قرآن را محکوم کرد
اسقف اعظم سوئد به همراه مقامات ارشد کلیسای این کشور طی بیانیه‌ای هتک حرمت قران در این کشور توسط یک گروه افراطی را محکوم کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شورای مسیحی سوئد در بیانیه ای بی‌احترامی به قرآن در سوئد طی هفته‌ گذشته را محکوم کرد.
 
۱۰ کشیش ارشد این کشور حوزه اسکاندیناوی از جمله «آنته جاکیله» اسقف اعظم کلیسای پروتستان سوئد بیانیه‌ای علیه اقدامات ضد مسلمانان در این کشور صادر کردند.
 
اسقف اعظم سوئد به همراه دیگر مقامات ارشد کلیسای این کشور خود را از هتک حرمت آگاهانه اعتقادات مردم جدا دانستند.

در بیانیه این شورا آمده است: قرآن سوزی اقدامی وحشیانه است.

این شورا همچنین هشدار داد که «چنین اقداماتی به دو قطبی شدن مردم و جلوگیری از تلاش ها برای ادغام و انسجام ملی در این کشور منجر می شود.»

رهبران مسیحی در سوئد با مسلمانان ابراز همدردی کرده اند.

جمعیت مسلمانان سوئد در نتیجه مهاجرت گسترده از دهه ۱۹۶۰میلادی افزایش یافته است. برآساس براورد سال ۲۰۱۷ موسسه تحقیقاتی پیو مسلمانان ۸.۱ درصد از جمعیت حدود ۱۰ میلیونی سوئد را تشکیل می دهند که با توجه به تداوم مهاجرت و کاهش نرخ زاد و ولد بین جمعیت سوئدی های قومی شمار مسلمانان دراین کشور در حال افزایش است.

پروژه توهین به مقدسات اسلامی به عنوان بخشی از اسلام هراسی در برخی کشورهای اروپایی با انتقاد جهانی مواجه شده است. به تازگیمسلمانان جهان انتشار تصاویر توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) توسط مجله فرانسوی «شارلی ابدو» را قویاً محکوم کردند.

تازه‌ترین پژوهش دولت دانمارک از مسلمانان و مهاجران مسلمان این کشور نشان داد که بیشتر مسلمانان و مهاجران مسلمان در این کشور با انتقاد از دین اسلام مخالفند و می‌گویند در این زمینه باید قانونی وضع شود

پژوهش ۸۰۰ صفحه‌ای وزارت دادگستری دانمارک با عنوان «آزادی بیان در دانمارک» نشان می‌دهد، بیشتر مردم دانمارک به آزادی بیان اهمیت می‌دهند در حالی‌که بیشتر مسلمانان این کشور و مهاجران مسلمان معتقدند که انتقاد از اسلام باید ممنوع شود.

چندی پیش نیز گرت وایلدرز سیاستمدار اسلام ستیز هلندی اعلام کرد که برنامه موهن خود برای برگزاری مسابقه کشیدن کاریکاتور از پیامبر اسلام (ص) را که یک سال پیش از ترس مسلمانان در این کشور لغو کرده بود، بار دیگر برقرار کرده است.

در این بیانیه آمده است که چنین اقداماتی قطبی‌سازی میان مردم را در زمانی که سوئد نیازمند اتحاد است، افزایش می‌دهد.
 
گروه افراطی ضد مهاجران «استرام کورز» پنجشنبه گذشته به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن در یکی از محله‌های مسلمان‌نشین استکهلم اقدام کرد.
 
این کار تنها چند روز پس از اقدام مشابهی در شهر مالمو در جنوب سوئد اتفاق افتاد.
 
این اقدام با محکومیت گسترده کشورهای اسلامی مواجه بود و تظاهرات گسترده‌ای در برخی کشورهای اسلامی علیه این اقدام برگزار شد./د102/ف
ارسال نظرات