۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۶۳۷۳۰
پست توییتری وزیر امور خارجه پاکستان:

حق تعیین سرنوشت فلسطین غیرقابل انکار است

حق تعیین سرنوشت فلسطین غیرقابل انکار است
شاه محمود قریشی با تاکید بر اینکه حق تعیین سرنوشت فلسطین توسط ملت این کشور غیرقابل انکار است، گفت: اسلام‌آباد متعهد به حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در حساب کاربری خود در توییتر بر تعهد پاکستان برای حمایت از راه حل دو کشور در بحث مسئله فلسطین مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد.

وی افزود: حق تعیین سرنوشت فلسطین غیرقابل انکار است و ما خواستار تاسیس کشور مستقل فلسطین براساس مفاد توافق‌های بین المللی و تعیین قدس شریف به عنوان پایتخت این کشور هستیم.

نخست وزیر پاکستان سه‌شنبه گذشته در واکنش به عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی پس از امارات، گفت: هرگونه به رسمیت شناختن اسرائیل با مخالفت شدید مردم فلسطین مواجه می‌شود و ما نیز نمی‌توانیم مغایر با آرمان‌های ملت مظلوم این کشور تصمیم بگیریم و به حمایت خود از حل عادلانه موضوع فلسطین ادامه خواهیم داد.

رسانه‌های پاکستان با انعکاس خشم و اعتراض افکار عمومی این کشور به اخبار رسیده چند روز اخیر درباره خیانت برخی اعراب منطقه به آرمان‌های فلسطین، آن را نتیجه مناسبات پنهانی آنان با رژیم اشغالگر قدس می‌دانند که اکنون دامن بحرین را گرفته است تا تن به صلح با رژیم صهیونیستی دهد.

به تعبیر ناظران سیاسی در پاکستان، داستان عادی‌سازی روابط توسط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی چیزی جز کسب منافع انتخاباتی از سوی دونالد ترامپ نیست و تبعات آن به کام آمریکا و به ضرر منطقه به ویژه جهان اسلام خواهد بود./988/د102/ق

منبع: میزان

ارسال نظرات