۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۶۶۴۶۹۰
دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان:

وحدت شیعه و سنی توطئه استکبار در پاکستان را خنثی کرد

وحدت شیعه و سنی توطئه استکبار در پاکستان را خنثی کرد
همایش وحدت اسلامی از سوی جماعت اهل حرم پاکستان در شهر اسلام‌آباد با سخنرانی رهبران مذهبی، سیاسی و اندیشمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا،همایش وحدت اسلامی از سوی جماعت اهل حرم پاکستان در شهر اسلام‌آباد با سخنرانی رهبران مذهبی، سیاسی و اندیشمندان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عارف حسین واحدی دبیر شورای علمای شیعه پاکستان در این همایش گفت: هدف دولت پاکستان تشکیل یک حکومت اسلامی بوده و در این باره همه متحد هستند اما آیا این حکومت عادلانه اسلامی با شعارهای یزید زنده باد و یزیدی زنده باد ممکن است تحقق یابد؟!

وی افزود: توهین به اهل بیت (ع) قبل از محرم و توهین به مقدسات اهل سنت در محرم انجام شد و این یک توطئه بزرگ استعماری بود که علمای برجسته شیعه و اهل تسنن این حرکت قبیح را به موقع خنثی و محکوم کردند.

دبیر شورای علمای شیعه پاکستان اظهار داشت: بزرگان اهل سنت و شیعه اعلام کردند که ما در این توطئه خارجی شریک نخواهیم شد اما بعضی از تکفیری ها در کشور آتش به پا کردند و در تظاهرات های خود به حمایت از یزید ملعون شعار دادند اما ما مثل قبل تلاش خود را برای اتحاد بین مسلمین ادامه دادیم و با کمک همدیگر اجازه نخواهیم داد تفرقه دینی در کشور حاکم شود.

حجت الاسلام و المسلمین عارف حسین واحدی گفت: از طرف شورای همبستگی ملی پاکستان بیانیه های متعددی صادر شده و همچنین بیانیه پاکستان که با امضای هزاران عالم و شخصیت پاکستان رسیده است، توهین به اهل بیت(ع)، اصحاب و بزرگان مذاهب دیگر را غیرقانونی دانسته و طبق قانون پاکستان جرم محسوب می شود./پ202/ق

ارسال نظرات