۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۶۶۵۸۶۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی پیشنهاد کرد؛

برگزاری کنگره جهانی سبک زندگی اسلامی به میزبانی خراسان شمالی

برگزاری کنگره جهانی سبک زندگی اسلامی به میزبانی خراسان شمالی
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: برنامه‌ریزی کنیم تا بعد از رفع مشکل کرونا درسالگرد سفر رهبر به خراسان شمالی، کنگره جهانی سبک زندگی اسلامی را برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسؤولان استانی، با گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان در مهرماه سال 91، اظهار کرد: استقبال بی‌نظیر مردم خراسان شمالی از مقام معظم رهبری سند ماندگار حضور و حمایت مردم این استان از مقام ولایت است.

وی با بیان اینکه سفر معظم له به خراسان شمالی در سال 91 در موقعیت زمانی خاصی صورت گرفت، افزود: هم اقدامات دشمنان ما در شدت تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و هم حرف و حدیث‌ها و اختلاف‌سلیقه‌هایی که بین مسؤولان کشور بود، شرایط زمان سفر رهبری به خراسان شمالی را خاص کرده بود؛ ولی سفر رهبری به استان آبی بر آتش بود؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از توطئه‌ها را خنثی و نقشه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی را نقش بر آب کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: این سفر و استقبال بی‌نظیر مردمی دوستان را امیدوار کرد که این مردم بالغ و رشید هستند و وقتی احساس کنند حضور آن‌ها کارساز است با تمام توان در عرصه حاضر می‌شوند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی هشت روز اقامت کردند و به نسبت سفر به سایر استان‌ها مدت‌زمان بیشتری در خراسان شمالی ماندند، موضوعی که نشان‌دهنده احترام ویژه به این مردم و استان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه سرفصل‌های سخنان رهبر معظم انقلاب در این استان جهانی بود و پیام انقلاب را به جهان مخابره کرد، افزود: یکی از سرفصل‌های سخنان رهبری در خراسان شمالی این بود که اگر دشمنان خود را به زمین و زمان بزنند تا سبک زندگی ما را تغییر دهند باز هم نمی‌توانند زیرا ما خود دارای سبک زندگی اسلامی هستیم.

وی اظهار کرد: غرب جهان‌بینی مادی دارد و چون مادی است رفتار آن‌ها هم رنگ مادیت دارد؛ در حالی که زندگی ما رنگ معنوی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی فرمودند خلاصه سبک زندگی غرب پرورش حیوان مرفه است که آثار آن را در دنیا می‌بینیم و خروجی فرهنگ مادی‌گرای غرب این‌گونه افراد است که از نظر مادی چاق و مرفه ولی از نظر معنوی لاغر و مردنی هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید به‌صورت ویژه درزمینهٔ سبک زندگی کار شود، افزود: باید برنامه‌ریزی کنیم تا بعد از رفع مشکل کرونا، کنگره جهانی سبک زندگی اسلامی را در این استان و در دهمین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی برگزار کرده تا مبانی سبک زندگی اسلامی به‌صورت علمی و پژوهشی مطرح شده و در سطح دنیا به‌عنوان مدل و الگو ارائه شود./9314//202/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات