۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۶۵۸۷۱
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

اهتمام به سلامت معنوی جامعه باید بیش از توجه به سلامت جسمی باشد

اهتمام به سلامت معنوی جامعه باید بیش از توجه به سلامت جسمی باشد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: سلامت جسمی جامعه مهم بوده و به‌درستی برای پیشگیری از کرونا بخشنامه تنظیم می‌شود؛ اما سلامت معنوی و روانی جامعه مهم‌تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در درس اخلاق مدرسه علمیه حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) آشخانه، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: معظم له در این بیانیه اهتمام ویژه‌ای به معنویت و سلامت معنوی داشته‌اند.

وی افزود: سلامت جسمی جامعه اهمیت دارد و در این زمینه به‌عنوان‌مثال برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا بخشنامه مرتبط با آن تنظیم می‌شود؛ اما سلامت روان جامعه مهم‌تر است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: زمان فعلی ما هم چند دهه دیگر عبرت تاریخ می‌شود؛ ازاین‌رو باید مراقب باشیم عملکرد ما به‌گونه‌ای باشد که 50 سال دیگر از ما به نیکی یاد کنند.

وی با بیان اینکه باید بکوشیم در دنیا و آخرت عاقبت‌به‌خیر شویم، افزود: امثال سردار سلیمانی و شهید حججی از داخل جامعه ما حرکت کردند و افرادی مانند مسیح علی‌نژاد و روح‌الله زم هم از جامعه ما حرکت کردند، حال ببینید کدام یک عاقبت‌به‌خیر شدند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در حرم رضوی از بزرگان مجلس سؤال کردند که از دنیا چه می‌خواهید؟ اکثراً گفتند خواهان عاقبت‌به‌خیری هستیم، موضوعی که همه ما باید به دنبال آن باشیم.

وی افزود: امام سجاد(ع) در دعای یازدهم صحیفه سجادیه می‌فرمایند: «یا من ذکره شرف للذاکرین یا مَنْ ذِکرُهُ شَرَفٌ لِلذّاکرینَ، وَیا مَنْ شُکرُهُ فَوْزٌ لِلشّاکرینَ، وَیا مَنْ طاعَتُهُ نَجاةٌ لِلْمُطیعینَ، صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِهِ، وَاشْغَلْ قُلُوبَنا بِذِکرِک عَنْ کلِّ ذِکر»؛ یعنی ای کسی که برای اهل ذکر شرف می‌آوری، ای کسی که شکر کردنش باعث فوز و مقام بالا می‌شود و ای کسی که اطاعتش باعث نجات می‌شود بر محمد و آل او درود بفرست و قلبم را به یاد خود مشغول کن.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: از سبک‌های امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه صلوات فرستادن است؛ چراکه در زمان امام سجاد (ع) مردم از ولایت محمد (ص) و آل محمد (ص) دور شده بودند.

وی با اشاره به فراز «وَاشْغَلْ قُلُوبَنا بِذِکرِک عَنْ کلِّ ذِکر» از دعای یازدهم صحیفه سجادیه، گفت: انسان فقر ذاتی دارد؛ اما باید فقیر خدا باشد و به همین دلیل درخواست می‌کنیم که خدایا قلبم را به یاد خود مشغول کن./9314//202/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات