۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۶۷۳۰۰
قالیباف:

لکه ننگ عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر پیشانی مرتجعان خواهد ماند

لکه ننگ عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر پیشانی مرتجعان خواهد ماند
تهران - قالیباف گفت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دیری نخواهد پایید و لکه ننگ آن در تاریخ به برخی کشورهای اسلامی نزد ملت های مسلمان و آزاده جهان باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: هفته وحدت نماد همبستگی امت اسلامی است.

وی افزود: وحدت مسلمانان و اخوت اسلامی یکی از اصول اساسی و بنیادین اسلام به شمار می رود؛ تمسک به سیره و سنت پیامبر رحمت و قرآن کریم، بزرگترین مایه وحدت در همه ادوار اسلامی بوده و رسالت فرازمانی و فرامکانی آن حضرت نویدی امیدبخش برای نجات بشریت است.

قالیباف رسالت پیامبراکرم (ص) را فصل جدیدی در زندگی بشر و منشأ تحولات از عصر جاهلیت به دوره نور و روشنایی و تکمیل کننده رسالت انبیاء عظام چون حضرت نوح، ابراهیم، موسی و عیسی بیان و عنوان کرد: قرآن کریم به عنوان معجزه جاودانی که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده مصداق دیگر کتب آسمانی نظیر تورات، انجیل و زبور و یکی از مؤلفه های اصلی وحدت آفرین بین امت اسلامی است که همه را به توحید و وحدت و پرهیز از اختلاف و چنددستگی دعوت می کند.

رییس مجلس شورای اسلامی نتیجه لبیک گویی عملی به دعوت پیامبر(ص) را وحدت، همگرایی و انسجام امت اسلامی دانست و گفت: هرگونه نامهربانی و جسارت به ساحت نورانیِ پیامبر عظیم الشان اسلام و کتاب آسمانیِ قرآن کریم اهانت به جمیع انبیاء و کتب آسمانی است و هر فرد و جریانی که مرتکب این گستاخی شود قطعا بهره و حظی از فهم دین، اخلاق، معنویت و انسانیت نبرده است.

وی خطاب به اندیشمندان جهان اسلامی، ابراز کرد: مشترکات امت اسلامی به قدری زیاد است که هیچ بهانه ای برای تفرقه و تنازع باقی نمی ماند برای مثال قدس شریف به عنوان اولين قبله گاه مسلمانان یکی از مؤلفه های وحدت بخش جهان اسلام است مؤلفه ای که هویت و اعتبارِ فلسطین و مسلمانان جهان با آن تعریف و سنجش می شود.

قالیباف مساله فلسطین را مساله اول جهان اسلام بیان و عنوان کرد: فلسطین و قدس شریف پیوند دهنده بین مسلمانان سراسر عالم است، امروز برخی تلاش ها در اقصی نقاط جهان به دنبال نابودی وحدت امت اسلامی است حتی برخی از حاکمان کشورهای اسلامی با پشت کردن به محور وحدت جهان اسلام و عادی سازی روابط با رژیم جعلی صهیونیستی پایه گذار تفرقه در بین امت اسلامی شدند، آنان باید بدانند که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دیری نخواهد پایید و لکه ننگ آن در تاریخ به نام آنان نزد ملت های مسلمان و آزاده جهان باقی خواهد ماند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسلمانان امروز بیش از گذشته نیازمند آرامش و صلح هستند، اظهار داشت: جوامع اسلامی باید به سوی احیای تمدن نوین اسلامی حرکت کنند.

وی خطاب به علمای جهان اسلام گفت: اگر وحدت اسلام به درستی تصور شود تصدیق آن نیز به همراهش خواهد بود در این مسیر علاوه بر درک و پیروی از آیات و سیره پیامبر (ص) لازم است نگاهی به سلوک علمای بصیر و روشن ضمیر در تاریخ معاصر که برای تحکیم وحدت تلاش کردند انداخته شود.

قالیباف با تاکید بر اینکه دست اختلاف افکنان باید از جوامع اسلامی کوتاه شود، عنوان کرد: انقلاب و امام راحل از ابتدا منادی وحدت بودند و رهبر معظم نیز تقریب مذاهب و وحدت اسلامی را یک راهبرد همیشگی و نه یک تاکتیک مقطعی می دانند؛ جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد راسخ و افتخار الگویی از تفاهم و زندگی مسالمت آمیز همراه با احترام بین پیروان مذاهب اسلامی را جلوه گر ساخته است و وحدت را از حرف و سخن در محافل محدود در میان توده های مردم به منصه ظهور رساند.

رییس مجلس شورای اسلامی به ویروس منحوس کرونا اشاره کرد و گفت: بحران کرونا صرفا یک مساله بهداشتی نیست بلکه بحرانی‌ معنادار و دارای دلالت های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است و چالش های بسیاری برای کشورها و ملتها ایجاد کرد معضل کرونا عرصه ای برای همیاری و همبستگی مسلمانان به منظور مقابله جدی با آن است.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: کاخ سفید با اعمال تحریم های دارویی و عدم حمایت از ملت ها در این بحران ثابت کرد که در زمان بحران های جمعی نیز به فکر منافع خود و بدون توجه به مشکلات سایر کشورها است؛ این دولت پرمدعا با ضعف مدیریت بیش از 220 هزار تلفات داشته و رکورددار مرگ و میر ناشی از کووید 19 در جهان است.

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می رود کنفرانس وحدت اسلامی آزادسازی قدس شریف و تشکیل دولت واحد فلسطینی، آگاه سازی همه جانبه نسل جوان در حوزه اندیشه مکتب ناب اسلام عزیز، مقابله با ویروس منحوس کرونا و کمک به کشورهای اسلامی را اولویت کار خود قرار دهد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات