۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۶۷۵۳۲

«آخرین نماز در حلب» باز هم چاپ شد

«آخرین نماز در حلب» باز هم چاپ شد
چاپ هفتم «آخرین نماز در حلب»، مجموعه خاطرات شهید مدافع حرم عباس دانشگر همزمان با ایام شهادت حسین فهمیده توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، شهدای مدافع حرم، موج جدیدی از اسلام‌خواهی را نه تنها در ایران که در سراسر جهان اسلام ایجاد کرده‌اند. آنها داشته‌های دفاع مقدس را غنی کردند و فصول دیگری بر کتاب قطورش افزودند. شهید عباس دانشگر یکی از شهدای مدافع حرم است که به تعبیر مقام معظم رهبری لفظ «جوان مؤمن انقلابی» شایسته اوست.

عباس متولد اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۲ از شهرستان سمنان است. حضور او در پایگاه و بسیج باعث شد که رفتار و گفتارش با اخلاق اسلامی آراسته شود. رابطه‌ای صمیمی و عاطفی با دوستانش پیدا می‌کرد. در سال ۱۳۹۰ کنکور سراسری شرکت کرد و با رتبه ی عالی در دانشگاه سمنان و در رشته مهندسی کامپیوتر(نرم افزار) قبول شد؛ اما به خاطر دور اندیشی و البته علاقه ای که به سپاه پاسداران داشت، در آزمون دانشگاه امام حسین علیه السلام هم شرکت کرد و قبول شد. پنجم مهر ماه سال ۱۳۹۰ وارد دانشگاه امام حسین علیه السلام شد و پس از گذشت یک سال دوره آموزش عمومی افسری را پشت سر گذاشت. دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۵ به جبهه مقاومت در سوریه پیوست و سرانجام در بیستم خرداد در روستای هویز حومه جنوبی شهر حلب سوریه با موشک تاو آمریکایی به شهادت رسید.

برشی از کتاب

دو ماهی می‌شد که عباس به دانشگاه امام حسین (علیه السلام) رفته بود؛ با خودم گفتم: عباس تا زمانی که در سمنان بود نمازهایش را اول وقت می‌خواند. برای اینکه مطمئن بشم نمازش اول وقت می‌خونه، یک پیامک برای او فرستادم و نوشتم اذان و اقامه در نماز مستحب است! راستی می‌دانی در هر شبانه روز چند بار کلمه حی (بشتاب) را تکرار می‌کنیم؟!

عباس در جواب نوشت: «۶۰ بار! من منظورت را فهمیدم؛ خیالت جمع باشه!»

از زمانی که عباس شهید شده بود با خود می‌گفتم می‌شود عباس را در خواب ببینم و به او بگویم تو چگونه به این مقام رسیدی؟! روزها و شب‌ها گذشت، بعد از مدتی یک شب او را در خواب دیدم؛ خوشحال و خندان بود، گفتم عباس جان من چه کار کنم که رحمت و لطف الهی خداوند شامل حال من بشود؟

عباس سه بار گفت: «کار کنید، کار کنید، کار کنید...»

بعد گفت: «اگر می‌خواهید از لذت معنوی بهره‌مند شوید، نماز شب بخوانید.»

چاپ هفتم آخرین نماز در حلب، مجموعه خاطرات شهید مدافع حرم عباس دانشگر در قطع رقعی و ۱۷۶ صفحه به کوشش پدر شهید (مومن دانشگر) به رشته تحریر در آمد و توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد./826/د102/ق

منبع: فارس
ارسال نظرات