۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۶۸۸۵۷
زیر چترحمایت دولت افراطی هند؛

مسلمانان هند همچنان زیر مشت و لگد هندوهای افراطی

مسلمانان هند همچنان زیر مشت و لگد هندوهای افراطی
خبرهایی از گوشه و کنار هندوستان از زد و خورد، تجاوز، ظلم و ستم و زیر مشت و لگد قرار گرفتن مسلمانان این کشور به دست هندوهای افراطی، حکایت می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، رسانه های محلی هندوستان از زد و خورد مسلمانان ایالت بهار این کشور در هفته گذشته خبر دادند.

بنا به این گزارش، هندوهای افراطی و حامیان حزب اسلام ستیز «بهارتا جاناتا» پس از پیروزی در انتخابات ایالت بیهار، با حضور در خیابان های شهرهای مختلف و بدون توجه به مشکلات شیوع ویروس مںحوس کرونا و عدم مراعات مسایل بهداشتی به جشن و شادی پرداختند و این در حالی است که دولت هند اجتماع، برگزاری مراسم، بازگشایی مساجد، نماز جماعت و جمعه ها را برای مسلمانان در سراسر مناطق هندوستان ممنوع و غیر قانونی اعلام کرده است.

هندوهای افراطی شهر موتی هاری ایالت بیهار، پس از شنیدن نتیجه انتخابات و پیروزی قاطع حزب «بهارتا جاناتا» به خیابان ها ریختند و به مسجدی در یکی از محله ها حمله کردند، و با ورود به مسجد شعار دینی خود «جی شری رام» را سر داند، به نوامیس مسلمانان فحاشی کردند، وسایل و اسباب موجود در مسجد را شکستند، نمازگزارن حاضر در مسجد را مورد ضرب و جرح قرار دادند و خانه های نزدیک مسجد مسلمانان را با سنگ زدند.

مسلمانان هند همچنان زیر مشت ولگد هندوهای افراطی

از سوی دیگر خبرهای هفته گذشته حاکیست که «گلناز خاتون» دختر ۲۰ ساله مسلمان از روستای «رسول پور» بیهار، بخاطر انکار ازدواج با پسر هندو زنده زنده به آتش کشیده شد که این اقدام خشم بسیاری از رهبران سیاسی و سازمان‌های زنان در هند را برانگیخت و آنان خواستار تقاضای محاکمه و عدالت در حق دختر این مسلمان شده‌ اند.

خانواده دختر در گفت و گو با نیروهای امنیتی و پلیس محلی این جنایت را متوجه افرادی بنام «وینود رایی و چاندان استاش کوماررایی» دانسته ‌اند اما پلیس هنوز موفق به دستگیری آنان نشده است.

گلناز خاتون بخاطر ۷۵% سوختگی به بیمارستان کالج پزشکی پنتا، بزرگترین بیمارستان منطقه انتقال داده شد اما بخاطر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

خانواده دختر در گفتگو با رسانه ها گفتند: «گلناز خاتون» نامزد جوان مسلمانی بود و قرار بود ۴ ماه دیگر با او عروسی کند، اما «ستیش کومار رایی» این دختر را برای ازدواج با خودش مجبور می کرد و بخاطر خودداری ازدواج این دختر با یک هندو، هنگام غروب که وی برای گذاشتن زباله بیرون منزل رفته بود، به دست «وینود رایی و چاندان استاش کوماررایی» به آتش کشیده شد.

از سوی دیگر «دکتر گریگوری استنتون» رئیس سازمان دیده بان نسل کشی در برنامه گفتگوی «نسل کشی و مراحل ده گانه مسلمانان هند» که از طرف شورای مسلمانان آمریکای هند در واشنگتن برگزار شد، از نسل کشی 200 میلیون مسلمانان هند به شدت ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: مسلمانان هند با نسل کشی واقعی روبرو اند و جنایات سازمان یافته علیه بشریت در هندوستان همچنان ادامه دارد، کشتار مسلمانان به دست هندوهای افراطی زیر چتر حمایت دولت های افراطی هند در کشمیرو آسام اولین مرحله این جنایت بوده، تخریب مسجد بابری، ساخت معبد رام، کشتار مسلمانان در دهلی چند ماه پیش و بجای همدردی با آسیب دیدگان محاکمه انان، نمونه های نسل کشی در هند است.

مسلمانان هند همچنان زیر مشت ولگد هندوهای افراطی

تینا رامیرز کارشناس حقوق بشر در سخنانی گفت: ظلم و ستم به مسلمانان هند موجب بدتر شدن اوضاع اقتصادی مسلمانان هند شده است و هنوز هم اوضاع هندوستان وخیم است.

تیستا سیتالوود کارشناس حقوق بشر در این برنامه تاکید کرد: مسلمانان هند از ترس، وحشت و ناامنی مداوم رنج می برند، ظلم و ستم بر آن ها اوضاع اجتماعی و اقتصادی آنان را بدتر کرده است و آنها به اتهام دروغین کشتار گاو و فروش گوشت آن به دست هندوهای افراطی و تندرو شکنجه و کشته می شوند.

دکترالیاس متخصص حقوق بشر در این برنامه اظهار داشت: هند حقوق بشر و قانون اساسی مسلمانان این کشور را انکار می کند و مدعی بزرگترین دموکراسی، حقوق 14 درصد جمعیت خود را نادیده گرفته است./988/

ارسال نظرات