۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۶۹۶۶۷

نگاه ویژه رسانه‌های افغانستان به ترور شهید محسن فخری‌زاده

نگاه ویژه رسانه‌های افغانستان به ترور شهید محسن فخری‌زاده
ترور ناجوانمردانه شهید دکتر محسن فخری‌زاده در بین شخصیت‌ها و نخبگان، فضای مجازی و رسانه‌های افغانستان بازتاب ویژه‌ای داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، بنابر گزارش ارسالی از خانه فرهنگ ایران در هرات؛ در پی ترور ناجوانمردانه دکتر محسن فخری‌زاده، پدر علوم هسته‌ای ایران، دولت و ملت افغانستان با اظهار همدردی، جنایت ترور شهید «محسن فخری‌زاده» توسط عوامل تروریستی آمریکایی و اسرائیلی را به شدت محکوم و با خانواده و ملت شهید پرور جمهوری اسلامی ایران همدردی کردند.

وزارت امور خارجه افغانستان در پی ترور شهید محسن فخری‌زاده نوشت: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم و برای وی بهشت برین آرزو کرده، با خانواده ایشان، ملت و دولت ایران ابراز همدردی کرد.

عبدالطیف پدرام، رهبر حزب کنگره ملی افغانستان در پیامی شهادت دکتر محسن فخری زاده دانشمند برجسته‌ای هسته‌ای و دفاعی ایران را تسلیت گفت.

وی با اشاره به ترور و شهادت محسن فخری‌زاده ضمن محکوم کردن این جنایت، طی پیامی گفت: اطلاعات و آگهی‌های موجود درباره این رویداد، ردپای رژیم صهیونیستی را در ترور دانشمند و فیزیکدان حوزه تمدنی ما به اثبات می‌رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری، رییس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان به مناسبت ترور شهید محسن فخری‌زاده از دانشمندان برجسته صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیتی صادر کرد.

محمد حسن جعفری، دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان گفت: ترور شهید محسن فخری‌زاده به دست عاملان آمریکا و رژیم اشغالگر قدس صورت گرفته و این جنایت، مصداق تروریسم دولتی است و حزب رفاه ملی افغانستان به شهادت رساندن دکتر محسن فخری زاده را به شدت محکوم می‌کند.

سید جواد حسینی، رییس حزب عدالت و توسعه افغانستان نوشت: بدون شک ترور شهید محسن فخری زاده توسط دولت‌های تروریستی آمریکا و اسرائیل صورت گرفته است و جهان اسلام آن را محکوم می‌کند.

احمد موسوی، مبلغ پژوهشگر و کارشناس مسائل افغانستان نیز در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: با ترور شهید محسن فخری‌زاده مشخص شد که مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و سعودی در حال دمیدن بر آتش‌های جدید در منطقه است و ترامپ در آخرین روز‌های خود در کاخ سفید به دنبال اثبات وفاداری خود به صهیونیسم است./۹۸۸/

منبع: اوای افغان

ارسال نظرات