۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۷۰۱۰۰
فقیه بصیر؛

آیت الله یزدی، الگوی یک عالم با بصیرت و انقلابی بود

آیت الله یزدی، الگوی یک عالم با بصیرت و انقلابی بود
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین مشایخ، آیت الله یزدی(ره) را الگوی یک عالم با بصیرت و انقلابی معرفی کرد و گفت: اعتلای انقلاب و نظام اسلامی مهم ترین دغدغه ایشان بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با تسلیت ارتحال آیت الله یزدی(ره) از ایشان به عنوان شخصیتی انقلابی و پشتیبانی مطمئن برای انقلاب و رهبری یاد کرد.

وی با بیان این که آیت الله یزدی(ره) همواره دغدغه اعتلای انقلاب و نظام اسلامی را داشتند، افزود: عمر با برکت این عالم بصیر و انقلابی در مسیر تقویت انقلاب، ولایت و حوزه های علمیه سپری شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آیت الله یزدی(ره) از مجاهدان نهضت انقلاب اسلامی بودند، ادامه داد: این شخصیت برجسته انقلاب پیشگام در دفاع از انقلاب و ولایت فقیه بود.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که آیت الله یزدی(ره) پس پیروزی انقلاب اسلامی در سنگرهای مختلفی به انقلاب و نظام اسلامی صادقانه خدمت کرد، بیان داشت: ایشان در هر مسؤولیتی که قرار می گرفتند، منشأ خدمات ارزشمندی برای نظام بود.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که وجود چنین شخصیتی برای نظام و انقلاب اطمینان بخش بود، تصریح کرد: موضع گیری های قاطع این عالم انقلابی در دفاع از نظام و رهبری همواره موجب دلگرمی نیروهای انقلابی بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که تنها دغدغه آیت الله یزدی(ره) در مسؤولیت های متعدد پس از انقلاب، خدمت به نظام اسلامی بود، خاطرنشان کرد: به طور حتم فقدان این عالم وارسته برای نظام اسلامی و همچنین حوزه های علمیه بسیار سنگین خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که آیت الله یزدی(ره) مورد اعتماد امامین انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: ایشان جز خدمت به انقلاب و نظام اسلامی به چیز دیگری فکر نمی کرد و هیچ گاه مسؤولیت های مهم و حساس، او را از مسیر اصلی انقلاب منحرف نکرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله یزدی(ره) تا آخرین لحظه از عمر با برکت خود مدافع انقلاب و آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری بود، ادامه داد: صراحت لهجه و شجاعت از جمله شاخصه های این عالم انقلابی و با بصیرت بود که در طول دوران مبارزات انقلاب و پس از آن وجود داشت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، آیت الله یزدی(ره) را الگوی بارزی از یک عالم انقلابی و با بصیرت معرفی کرد و گفت: این شخصیت برجسته انقلاب، همواره بر مواضع شفاف و انقلابی خود استوار بود و ذره ای از آن عقب نشینی نکرد.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ در ادامه سخنان خود به جایگاه علمی و فقهی این عالم انقلابی اشاره کرد و با بیان این که آیت الله یزدی(ره) از استوانه های حوزه علمیه به شمار می رفتند، خاطرنشان کرد: حضور ایشان در رأس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مایه دلگرمی اساتید و طلاب حوزه های علمیه بود./950/

ارسال نظرات