۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۰۱۴۳
فقیه بصیر؛

آیت الله یزدی علی‌رغم سختی های دوران طاغوت در مسیر انقلاب ثابت قدم ماند

آیت الله یزدی علی‌رغم سختی های دوران طاغوت در مسیر انقلاب ثابت قدم ماند
نایب رییس جامعه مدرسین تأکید کرد که آیت الله یزدی حق را اگرچه به ضرر خودش هم تمام می شد، به خاطر رضایت خداوند مطرح می کرد.

آیت الله مرتضی مقتدایی نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حاشیه مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم آیت الله محمد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت رحلت این فقیه بصیر، گفت: ایشان همه کارهای خود و همه امور خود را برای رضایت خداوند متعال انجام می داد.

وی اظهار داشت: آیت الله یزدی حق را اگرچه به ضرر خودش هم تمام می شد به خاطر رضایت خداوند مطرح می کرد و از این بابت خوشحال می شد، زیرا معتقد بود که به وظیفه خود عمل می کند.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه آیت الله یزدی خود را وقف انقلاب، حوزه و اسلام کرده بود، عنوان کرد: در رژیم شاهنشاهی صدمات بسیاری دید، زندان رفت، مورد شکنجه قرار گرفت و به تبعید محکوم شد، اما در مسیر انقلاب و خط امام(ره) ثابت قدم ماند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آیت الله یزدی سختی های مسیر انقلاب را برای رضای خداوند متعال تحمل می کرد، گفت: ایشان هنگامی که از زندان بیرون می آمد بلافاصله فعالیت های انقلابی خود را آغاز و علیه رژیم شاه سخنرانی می کرد.

وی شخصیت انقلابی آیت الله یزدی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه ایشان از آغاز نهضت امام(ره) پا در رکاب رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: امروز اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از این که یک رییس مقتدر و ثابت قدم و پرتلاش را از دست داده اند، در غم و اندوه و ناراحتی به سر می برند./841/ت302/ب1

ارسال نظرات